בריל מוכרת את אחזקותיה בסקאל אינטרנשיונל לפי שווי של 10.6 מיליון שקל

האחזקות בסקאל אינטרנשיונל, המחזיקה בזיכיונות למותג KEDS, יימכרו לחברת לירם ■ מנכ"ל בריל: "לא ראינו פוטנציאל גידול משמעותי בחברה, ואין לנו מה לחפש שם" ■ בריל וסקאל החליטו לסגור את רשת KEDS WOMAN

חברת בריל מוכרת את אחזקותיה (50%) בחברת סקאל אינטרנשיונל לחברת לירם, לפי שווי של 10.6 מיליון שקל. הסכם בין הצדדים נחתם לפני ימים אחדים.

בכך ממשיכה בריל לצמצם את השותפות שיש לה עם חברת סקאל. עם זאת, הצדדים ממשיכים להחזיק במשותף בחברת סופר ברנדס ובחברת SBN.

חברת סקאל אינטרנשיונל מחזיקה בזיכיונות למותג קדס (KEDS), לרבות המותג קדס קידס (KEDS KIDS), ומוצרי המותג קדס בתחום ההלבשה התחתונה, מצעים ועוד.

חברת לירם, בבעלותו של משה זילברשטיין, היא זכיינית המותג קדס קידס ומפעילת רשת חנויות תחת המותג. לפי הסכם הזיכיון שבין סקאל אינטרנשיונל וחברת לירם, לירם משלמת לסקאל אינטרנשיונל שיעור מסוים מהמכירות כדמי זיכיון.

בהתייחס להחלטתה של בריל לצאת מהשותפות בחברה, אומר ל"גלובס" מנכ"ל בריל, יהודה אלבז: "לא ראינו פוטנציאל גידול משמעותי בחברה הזאת, ואין לנו מה לחפש שם. ללירם יש פוטנציאל כי זה העסק שלו".

בתוך כך מתברר גם כי בריל וסקאל החליטו לסגור את רשת KEDS WOMAN עם ההודעה על כניסת המותגים הבינלאומיים H&M ו-GAP לארץ. השניים החזיקו ברשת באמצעות חברת סופר ברנדס. הרשת, שמנתה 6-7 סניפים, נסגרה לאחרונה.

* האם הרשת לא הוכיחה את עצמה?

לדברי אלבז, "היה ברור כי בתחילה הרשת לא תוכיח את עצמה עד שהיא תתפתח למשהו משמעותי. אבל ברגע שהתחילו להיכנס הרשתות הבינלאומיות, החלטנו לעצור. היה צריך להשקיע מאמצים גדולים מדי כדי להצליח, ואנחנו מעדיפים להשקיע פחות מאמצים. סיכויים תמיד קיימים - השאלה היא כמה אתה מוכן להשקיע בשבילם".

3 מתוך סניפי קדס וומן הוסבו לרשת נעלי נשים תחת המותג אנקליין, תת-מותג של ניין ווסט. פרט לרשת אנקליין, חברת סופר ברנדס מפעילה גם את רשת ניין ווסט, המונה 30 סניפים, וכן שתי חנויות לנעלי נוחות הפועלות תחת המותג "איזי ספיריט".

מחזור המכירות של חברת סופר ברנדס הסתכם ברבעון השני של השנה ב-15.3 מיליון שקל, שהניבו רווח תפעולי של 1.7 מיליון שקל (11.3% מהמחזור).

חברת SBN מפעילה גם את רשת נאוטיקה המונה היום 11 חנויות. בקרוב תיפתח חנות נוספת בקניון רמת-אביב, ולדברי אלבז, פוטנציאל הרשת הוא 25 חנויות. מכירות הרשת מהוות כ-50% מפעילות החברה, והיתר הוא במכירה סיטונאית. מחזור המכירות של SBN הסתכם ברבעון השני השנה ב-9.5 מיליון שקל, שהניבו רווח תפעולי של 2.2 מיליון שקל (23.6% מהמכירות).

מיותר לציין כי עיקר פעילותה של חברת בריל אינה בשותפויות עם סקאל. בריל, העוסקת בייצור יבוא ושיווק נעליים ומוצרי אופנה, מפעילה את רשת חנויות הנעליים גלי, המונה 72 סניפים; ואת רשת האופנה לילדים סולוג, המונה 36 סניפים. מחזור המכירות של רשת סולוג, כולל מכירות האופנה ברשת גלי, רשם ברבעון השני השנה גידול של 3.2% והסתכם ב-16.3 מיליון שקל. שיעור הרווח התפעולי בתחום נשחק ועמד על 9.5% (1.6 מיליון שקל), לעומת שיעור של 10.5% ברבעון המקביל אשתקד (1.7 מיליון שקל).

בסך-הכל חתמה חברת בריל את הרבעון עם גידול של 4.9% במכירות, שהסתכמו ב-90.6 מיליון שקל. הרווח התפעולי ברבעון עמד על 11.7 מיליון שקל, שהיוו 13% מהמכירות. בשורה התחתונה חתמה החברה את הרבעון עם רווח נקי של 9.16 מיליון שקל.