קרן פתאל חונכת מלון רביעי בברלין בהשקעה של 50 מיליון אירו

מלון לאונרדו רויאל ברלין הוא חלק מרשת לאונרדו אירופה הכוללת 32 מלונות, מהם 28 מלונות בבעלות חברת פתאל או בבעלות קרן ההשקעות הכוללת ■ הקרן השקיעה עד כה במלונות באירופה מעל 350 מיליון אירו

קרן ההשקעות של פתאל למיזמי מלונאות באירופה, בראשות דוד פתאל, חנכה בסוף השבוע בברלין את מלון לאונרדו רויאל ברלין, בסמוך לכיכר אלכסנדר המרכזית בחלקה המזרחי של העיר הגרמנית. רשת לאונרדו אירופה כוללת כיום 32 מלונות, מהם 28 מלונות בבעלות חברת פתאל או בבעלות קרן ההשקעות הכוללת את החברות דלק בלרון, מגדל, מבטחים, מנורה מבטחים, דוראה ופתאל.

תפוסה של 72%

מלון לאונרדו רויאל ברלין, המדורג ברמת ארבעה כוכבים, הוקם במבנה מחויב שימור שהיה בעבר משכנה של משטרת מזרח ברלין והושקעו בהקמתו 50 מיליון אירו. לאונרדו רויאל הוא המלון הרביעי שרכשה הקרן בעיר בתקופה של שנתיים וכיום היא מנהלת 900 חדרי אירוח בברלין ו-4,600 חדרים בגרמניה כולה.

הקרן השקיעה עד כה במלונות באירופה מעל 350 מיליון אירו, מתוכם 100 מיליון אירו הון עצמי ו-250 מיליון אירו בהלוואות נון-ריקורס. לדברי דוד פתאל, על פי התוכניות העסקיות יחזירו השותפות את ההון העצמי בתוך 10 שנים. מחזור המכירות של הרשת באירופה עומד כיום על 100 מיליון אירו ומועסקים בה 1,800 עובדים. התפוסה הממוצעת בשנת 2008 עמדה על 72%.

"ההחלטה האסטרטגית שלנו היא לפתוח רק מלונות הפונים קודם כל לשוק העסקי בערים ראשיות ובשדות תעופה ורק באירופה המרכזית", מסביר פתאל. "החלטה זו הוכיחה את עצמה בשנה האחרונה כשהכלכלה במזרח אירופה קרסה וההשקעות בה ירדו לטימיון".

בחודשים האחרונים מיתג פתאל חלק מבתי המלון שבבעלותו בישראל תחת המותג לאונרדו וחנך את מלון לאורנדו בוטיק החדש ברמת החייל. כמו כן, רכש פתאל 12 בתי מלון של חברת אזורים תיירות תמורת 970 מיליון שקל ובכוונתו למתג גם חלק ממלונות אלה תחת הרשת החדשה.

בעתיד הקרוב לא מתכננת הקרן פתיחת מלונות חדשים, אולם לדברי פתאל לאחר שהכלכלה תתייצב בתום המשבר והבנקים יפתחו מחדש את קווי האשראי, ייפתחו בתי מלון נוספים באירופה בחוזי ניהול ושכירות.