הרשויות בארה"ב מרחיבות הבדיקה של עסקת מיקרוסופט-יאהו

שתי החברות קיבלו פנייה ממשרד המשפטים האמריקני: "ציפינו לכך" ■ ההסכם בין שתי החברות נחתם לאחר מגעים ממושכים בין שתי החברות

רשות ההגבלים העסקיים במשרד המשפטים האמריקני ביקשה מיאהו וממיקרוסופט מידע נוסף אודות עסקת שיתוף הפעולה שנחתמה ביניהן - כך הודיעו החברות ביום ו' האחרון.

על-פי ההודעה, הבקשה הועברה אליהן בתחילת השבוע שעבר. מיקרוסופט ויאהו מקוות להוציא את ההסכם ביניהן אל הפועל כבר בתחילת 2010 ואף ציינו לאחרונה כי הן מצפות שמשרד המשפטים האמריקני יפנה אליהן שנית בבקשה לקבלת מידע אודות העסקה. הפנייה הראשונה נעשתה מיד לאחר חתימת ההסכם ביולי האחרון.

במסגרת העסקה תקבל מיקרוסופט את השליטה על שירותי החיפוש המקוון של יאהו ואילו יאהו תהיה אמונה על מכירת שטחי פרסום לצד תוצאות החיפושים. מטרת העל של שתי החברות בחתימת ההסכם הוא סגירת הפער הגדול של גוגל עליהן במאבק על השליטה בשוק החיפוש המקוון.

דוברת יאהו מסרה כי "אנו מאמינים שהמידע שמסרנו למשרד המשפטים יסייע להבנה שהעסקה לא מועילה רק למיקרוסופט וליאהו אלא גם למפרסמים ולגולשי האינטרנט".

שהחלו בנסיון של מיקרוסופט להשתלט על יאהו תמורת 44 מיליארד דולר בראשית השנה שעברה. כשנשאלה על כך בשבוע שעבר, אמרה מנכ"לית יאהו, קרול בארטס, כי הייתה מקבלת את ההצעה הזו לו כיהנה אז בתפקידה הנוכחי. בארטס החליפה את קודמה בתפקיד, ג'רי יאנג, בינואר שעבר.

רבים ממשקיעי יאהו התאכזבו מהעסקה שנחתמה עם מיקרוסופט, מפני שציפו שהאחרונה תעביר ליאהו מקדמה גדולה מזו שעליה הוסכם או לחילופין תפקיד משמעותי יותר בשליטה על עסקי החיפוש המקוון המשותפים.

מניית יאהו עלתה בשיעור של כ-1% ביום ו' האחרון למחיר של 15.6 דולר, בעוד מניית יאהו איבדה מעט מערכה ל-25 דולר. שווי השוק של יאהו הוא 22 מיליארד דולר. *

כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2009