בזק למשרד התקשורת: נעביר מידע רק אם תתחייבו לא להדליפו

בזק מציבה תנאים להעברת מידע על מבנה רשת התקשורת החדשה שהיא מקימה בימים אלה (NGN) ■ יש לציין כי על פי החוק בזק מחויבת להעביר כל מידע שמבקש ממנה משרד התקשורת

חברת בזק , בניהולו של אבי גבאי, מעמידה את משרד התקשורת במבחן ומציבה תנאים להעברת מידע על מבנה רשת התקשורת החדשה שהיא מקימה בימים אלה (NGN). לפני כשבועיים פורסמה ידיעה בגלובס על כך שמשרד התקשורת דורש מבזק הבהרות לגבי מבנה הרשת החדשה שהיא מקימה (NGN).

במכתב דרש המשרד הבהרות בשלושה נושאים מרכזיים: פריסת הרשת, כלומר לוחות הזמנים והיישובים שהרשת אמורה לכסות; מבנה הרשת והגיבוי הדרוש לה לצורכי שרידות; והיקף השירותים שהחברה נדרשת לספק במסגרת הרישיון שלה ואיך היא מתכוונת לספקם על הרשת החדשה.

הפנייה של המשרד לבזק על רקע העובדה שהוא אינו מעודכן מספיק בפרטי מבנה הרשת החדשה, שהיא נושא מהותי בהתפתחות שוק התקשורת בישראל, נענתה בצורה חלקית ולא רצינית בדמות ברושורים של הספקיות שמספקות לבזק את מרכיבי הרשת השונים.

בעקבות פרסום הדרישות ב"גלובס", דורשים בבזק ממנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, למנות גורם מוסמך שיתחייב בפני החברה שהמידע שהיא מעבירה למשרד יישאר חסוי. זאת, למרות שמעולם לא היה תקדים כזה בעבר עם אף חברת תקשורת. יש לציין כי על פי החוק בזק מחויבת להעביר כל מידע שמבקש ממנה משרד התקשורת. בזק סירבה להתייחס לדברים.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה כי "המשרד פנה לחברת בזק בעניין והוא ממתין להעברת הנתונים המלאים".