מחיר תיקון הסכם הגז עם EMG לחברת החשמל: 300 מ' ד'

העלות המעודכנת של ההסכם לרכישת גז טבעי ממצרים - 2.8 מיליארד דולר ■ חברת החשמל הסכימה לייקור מרכיב הגז בכ-40% אך במקביל תפחית את התחייבותה מראש לרכישת הגז בשיעור דומה

העלות המעודכנת של ההסכם לרכישת גז טבעי ממצרים באמצעות ספקית הגז המצרית EMG בה מחזיק יוסי מימן כ-20% צפויה להגיע ל-2.8 מיליארד דולר. כך חושפת חברת החשמל לראשונה בדיווח לבורסה לקראת כינוס האסיפה הכללית הצפויה בשבוע הבא בנושא אישור הסכם הגז המתוקן עם מצרים. מדובר בגידול של 300 מיליון דולר בהשוואה להסכם הקודם בין הצדדים מ-2005.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", במסגרת ההסכם חברת החשמל הסכימה לייקור מרכיב הגז בכ-40% אך במקביל תפחית את התחייבותה מראש לרכישת הגז (Take or Pay) בשיעור דומה.

עוד עולה מן ההסכם, כי כל 5 שנים יתקיים דיון מחדש על מחיר הגז שתספק EMG ל-5 השנים הבאות. בנוסף, המצרים יעמידו ערבויות בנקאיות שיוותרו לאורך כל חיי העסקה. חברת החשמל שומרת את הזכות במסגרת ההסכם להזמין כמות גז גמישה. כן הסכימו הצדדים על קנס חודשי בגין אי אספקת גז.

"החברה מעריכה כי התיקון להסכם לא יפגע ביכולת החברה לשלם את התחייבויותיה למחזיקי אגרות החוב שלה", נכתב בדיווח של חברת החשמל.

כפי שפורסם ב"גלובס", ייקור חוזה הגז עם EMG ידרוש גם את אישור הממשלה שהיא בעלת המניות בחברת החשמל. חברת החשמל ביקשה לכנס את האסיפה הכללית של בעלי המניות כבר לאחר ראש השנה (ב-22 בספטמבר) לצורך אישור פתיחת הסכם הגז עם מצרים, אולם לנוכח דרישת משרד התשתיות כינוס האסיפה עשוי להידחות.