יו"ר הוועד הארצי של עובדי צים: "נצא במאבק נגד המדינה"

"אלף משפחות ייצאו לירושלים או לכל מקום אחר כדי להיאבק. חסימת כבישים? הכל אפשרי. אנחנו ועד אחראי מאוד, אבל אם נהיה עם הגב לקיר - נסיר את הכפפות"

"אם בעלי המניות של החברה לישראל יצביעו ב-14 באוקטובר נגד הזרמת ההון לצים, אנחנו נצא במאבק נגד מדינת ישראל", כך איים היום אבי שטרית, יו"ר הוועד הארצי של עובדי חברת הספנות צים.

"אלף משפחות ייצאו לירושלים או לכל מקום אחר כדי להיאבק. חסימת כבישים? הכל אפשרי. אנחנו ועד אחראי מאוד, אבל אם נהיה עם הגב לקיר נסיר את הכפפות", הוסיף שטרית. שטרית הקים לצורך העניין מטה מאבק שיפעל 24 שעות, במטרה ללחוץ ישירות על שרים וחברי כנסת. מדוע העובדים מפנים את הלחץ לכיוון הממשלה? הסיבה לכך היא שרשות ניירות ערך היא שמנעה מנציגי משפחת עופר ובנק לאומי, החברים בדירקטוריון החברה לישראל, להשתתף בהצבעה האחרונה שעסקה בהזרמת ההון לצים. הדבר הוביל לכך שהגופים המוסדיים הכריעו נגד הזרמת ההון, וכעת צים עומדת בפני קריסה כלכלית. העובדים מצפים אם כן שהממשלה תלחץ על רשות ניירות ערך, ותפעיל את "מניית הזהב" שלה בחברה.

"כשנפלו טילים בצפון לא הייתה אונייה זרה אחת בארץ, אלא רק אוניות של צים", אומר שטרית. "דילגנו בין הטילים כדי להגיע למשרד, כי צים היא חברת ספנות לאומית. אנחנו לא מצפים מהמדינה להזרים כסף, אבל כן, אנחנו מצפים שהיא תשפיע על מי שצריך".