בכלל פיננסים שוקלים להחליף את מנכ"ל חברת הקרנות

בין המוזכרים כמועמדים להחליף את גיא חכמי: מנהלי קרנות הנאמנות של מנורה, מיטב, הראל וגאון ■ בכלל פיננסים "מכחישים הידיעה מכל וכל"

לקראת כניסתו של טל רז לתפקיד מנכ"ל כלל פיננסים, נשקלת החלפתו של מנכ"ל קרנות הנאמנות של החברה, גיא חכמי. גורמים בשוק ההון העריכו היום כי לחברת הקרנות נדרש זעזוע ניהולי. עוד מעריכים הגורמים, כי לאחר כניסתו של רז לתפקיד, ולאחר שילמד את החברה, עשוי המנכ"ל החדש לבצע שינויים פרסונליים נוספים בצמרת בית ההשקעות.

רז, כיום סמנכ"ל הכספים של סלקום, מחליף את שוקי אברמוביץ' שהתפטר. הוא ייכנס ב-21 בספטמבר לניהול כלל פיננסים , שבבעלות כלל ביטוח מקבוצת אי.די.בי . דובר כלל פיננסים מסר בתגובה: "אנו מכחישים את הידיעה מכל וכל".

בתוך כך, מספר שמות הוזכרו כמועמדים פוטנציאליים לתפקיד, ביניהם: רונן אביגדור, מנכ"ל מנורה מבטחים קרנות נאמנות. למרות שבמנורה יש הערכה רבה לפועלו, אביגדור לא קודם לאחרונה לתפקיד מנכ"ל מנורה פיננסים. רונן זכריה, שהיה עד לאחרונה מנכ"ל מיטב קרנות נאמנות - בעקבות המיזוג עם גאון, הועבר לתפקיד האחראי על השקעות חו"ל של החברה הממוזגת מיטב-גאון. הראל שי, לשעבר מנכ"ל גאון קרנות נאמנות וסמנכ"ל השקעות באילנות דיסקונט. גם שמו של סמי בבקוב, מנכ"ל הראל קרנות נאמנות, עלה, אך ההערכות הן כי הוא יסרב לקחת על עצמו את התפקיד.

שנה רעה לקרנות

כלל פיננסים קרנות נאמנות מנהלת כיום כ-10 מיליארד שקל, והיא הגוף החמישי בגודלו בשוק. חכמי (35), שצמח במערך השיווק של אילנות דיסקונט, אינו נחשב לאיש השקעות מובהק. הוא ניהל את אילנות דיסקונט מאז אוגוסט 2006, ולאחר המיזוג עם קרנות כלל בטוחה, מונה למנכ"ל חברת הקרנות המאוחדת. בתחילת 2008 מוזגו קרנות כלל בטוחה עם אילנות דיסקונט, שנרכשה ב-2006.

2009 עד כה לא הייתה שנה טובה עבור כלל פיננסים, ובשעה ששאר בתי ההשקעות עברו לרווח, היא המשיכה להפסיד. באוגוסט היו קרנותיה היחידות מקרב הגופים הגדולים שהציגו פדיונות נטו.