חוזה לפאנדטק עם בנק אוף אמריקה - מוערך בעשרות מיליוני דולרים

החוזה הוא רב-שנתי, ובשלב הראשון הוא יכניס לפאנדטק מיליוני דולרים ■ המנכ"ל, ראובן בן-מנחם: "אנו מאמינים כי הבנק יהיה לקוח משמעותי בשנים הקרובות"

שנה אחרי קריסת בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, נראה שהבנקים הגדולים חוזרים להשקיע בטכנולוגיה ובתשתיות המחשוב שלהם. אחת מהנהנות מהתופעה היא פאנדטק הישראלית, שמספקת תוכנה לסליקה אלקטרונית ועיבוד תשלומים בזמן אמת, וחלק ניכר מלקוחותיה הם מוסדות פיננסיים. היום היא מדווחת על חוזה חדש, הפעם עם בנק אוף אמריקה / מריל לינץ', אחד מהבנקים הגדולים בעולם. פאנדטק אמנם אינה מסגירה את היקף החוזה, אך ראובן בן-מנחם, המייסד והמנכ"ל, מזכיר את החוזה החדש יחד עם שלושת החוזים הגדולים של החברה. "הוספנו עוד בנק גלובלי גדול, אשר מצטרף ללקוחות כמו סיטי בנק, HSBC וברקליס, ואנו מאמינים כי הוא יהיה לקוח משמעותי עבורנו בשנים הקרובות", אמר בן-מנחם.

החוזה עם בנק אוף אמריקה הוא רב שנתי, ולפי הערכות בשוק, בשלב הראשון הוא יכניס לפאנדטק מיליוני דולרים, ובעתיד הוא עשוי להגיע גם לעשרות מיליוני דולרים. פאנדטק תספק לבנק אוף אמריקה מערכת תשלומים גלובלית אשר פותחה בישראל, ה- Global PAYplus-SP, והיא תהווה בסיס לדור הבא של שירותי ומוצרי בנקאות האון-ליין של הבנק. המערכת של פאנדטק, שתהיה זמינה ללקוחות הבנק מהמחצית השנייה של 2010, תאפשר ללקוחות להתאים לעצמם את האינטראקציה שלהם עם הבנק (פרסונליזציה).

במקביל להודעת פאנדטק, גם בנק אוף אמריקה דיווח על החוזה, מהלך לא שכיח. "מערכת התשלומים היא מרכיב קריטי ביכולות הבנק. נוכל לבצע אינטגרציה של כל תהליכי התשלום, להגיב במהירות רבה יותר לשינויים רגולטוריים ולהתייעל", אמרה סינדי מוריי, אחראית תחום מסחר אלקטרוני (e-Commerce) בבנק אוף אמריקה. נזכיר שבזמן שליהמן ברדרס קרס, בנק אוף אמריקה בלע את מריל לינץ', שהיה אחד מבנקי ההשקעות הגדולים בארה"ב ונקלע לקשיים על רקע המשבר. כיום מספק הבנק שירותים ל-53 מיליון לקוחות ב-150 מדינות באמצעות למעלה מ-6,000 סניפים.

פאנדטק נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של תל-אביב, ושווי השוק שלה הוא 150 מיליון דולר. בעלת השליטה בחברה היא כלל תעשיות מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, והיא מחזיקה ב-55.4% ממניות פאנדטק. החברה סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של 28.3 מיליון דולר ורווח נקי (על-פי כללי החשבונאות, GAAP) של 545 אלף דולר. בקופת פאנדטק יש כ-45 מיליון דולר והחברה ביקשה את אישור בית המשפט לרכישת מניות של עצמה (buy back) בהיקף של 10 מיליון דולר.