התמ"ת: עובדת בהריון בחברת א.ס.י הועברה לחדר האוכל, נודתה ושכרה הופסק

נציבת שוויון הזדמנויות בתמ"ת טוענת כי מנהלי א.ס.י טכנולוגיות כתבו במכתב ההשעיה כי הם חוששים שההריון יגרום לעובדת ל"רגישות יתר וריכוז ירוד" ■ עובדת אחרת הוחתמה על הצהרה כי לא תיכנס להריון במשך שנתיים

בקשה דחופה לסעד זמני שהגישה היום (ב') נציבת שוויון הזדמנויות במשרד התמ"ת לבית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע, חושפת מקרה חסר תקדים של התנכלות לעובדת בהריון.

על-פי הבקשה, מנהלי חברת א.ס.י טכנולוגיות והנדסה בע"מ התנכלו כמעט בכל דרך לעובדת שהועסקה בתפקיד של שירות לקוחות, מהרגע שבו הודיעה להם על-פי חוק כי היא בחודש החמישי להריונה.

מנהלי החברה, אולג כץ וסרג'ו בלו, העבירו לפי החשד את העובדת ממשרדה אל חדר האוכל, ליד חלון הסמוך למפעל שפולט גזים. המנהלים אסרו על יתר העובדים לדבר עם אותה עובדת, ובהמשך השעו אותה. במכתב ההשעיה נאמר לעובדת כי בעקבות ההיריון ייתכן כי יופיעו אצלה תופעות לוואי כגון: "רגישות יתר, ריכוז ירוד, מהירות תגובה איטית וכדומה".

העובדת המשיכה להגיע למקום עבודתה למרות ההתנכלות, למרות שהפסיקה לקבל לאחרונה משכורת.

נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה ביקשה מבית הדין להורות למעסיקיה להחזירה לאלתר למקום העבודה, לשלם לה את השכר שמגיע לה רטרואקטיבית ולהפסיק את ההתנכלות באופן מיידי.

חקירת משרד התמ"ת העלתה כי עובדת נוספת בא.ס.י טכנולוגיות הוחתמה על מסמך בלתי חוקי לכאורה, שבו היא מתחייבת שלא להיכנס להיריון למשך שנתיים לפחות.

"מקרה חמור"

עו"ד אינה דויד-סולטנוביץ', הנציבה האזורית בירושלים והדרום, מדגישה כי מדובר במקרה חמור של אפליה בוטה על רקע הריונה של המבקשת, כאשר היחס כלפי העובדת השתנה בין לילה ממועד שהודיעה על הריונה.

סולטנוביץ' מדגישה כי פיטורי עובדת בהיריון מנוגדים לחוק. מעסיק שמעוניין לפטר בכל זאת עובדת בהיריון - חייב לבקש זאת ממשרד התמ"ת ולהוכיח כי הפיטורים כלל לא קשורים להיותה בהיריון.

אחד ממנהלי החברה סירב לענות לשאלות "גלובס" ואף טרק את הטלפון. יצויין כי אתר האינטרנט של החברה מתהדר בכך שבין לקוחות החברה נמנים משרד הביטחון, משרד החקלאות, אוניברסיטאות ומכוני מחקר, בתי-חולים, חברת אלקטרה ועוד.

החברה, הממוקמת בצומת כנות, עוסקת באספקה של גזים תעשייתיים, רפואיים ומעבדתיים, ומבצעת בדיקות של גלילי לחץ באישור מכון התקנים.