אבי גבאי: רשת ה-NGN תשים את ישראל בצמרת הקידמה

גלובס tv מנכ"ל בזק: חברות מתחרות מצהירות על מהירויות גבוהות של אינטרנט - אבל מציעות אותן במחירים לא ריאליים

מנכ"ל בזק , אבי גבאי, הכריז היום (ב') על כמה שירותים חדשים, כמו אחסון מרחוק, שהחברה עומדת להשיק במסגרת פרויקט רשת התקשורת החדשה (NGN) במסגרת כנס בזק אקספו שקיימה החברה בגני התערוכה בתל אביב.

גבאי הצהיר כי ישראל תהיה אחת מהמדינות המתקדמות ביותר עם פריסת רשת ה-NGN והעריך כי בהשוואה בינלאומית ישראל ובזק יהיו במקום הרבה יותר גבוה מאשר המדינות המתקדמות ביותר בעולם. גבאי אמר שבריטיש טלקום מתכוונת לרשת 50% מהאוכלוסייה של אנגליה ברשת NGN בסוף 2012 ואילו בזק כבר ב-2010 תרשת למעלה מ-50% מהאוכלוסייה.

בכנס היום דיבר גבאי על כך שבזק תשיק חבילות גלישה בקצבים של 20 ו-30 מגה והבטיח כי החברה תשיק בקרוב גם מהירות של 50 מגה. לדברי גבאי, כמות הסיבים האופטיים שבזק פורסת במסגרת הפרויקט הופכת אותה למדינה עם כמות הסיבים הגדולה ביותר בעולם.

גבאי ציין כי בזק לא מתכוונת להיכנס לתחום פיתוח השירותים אלא היא תאפשר ליזמים לפתח שירותים חדשים ולהשתמש ברשת שלה מתוך הבנה שהיא לא יכולה להתחרות ביזמים ולא יכולה להביא את החדשנות שהם יביאו. עוד הוסיף כי כיום יש ברשת החדשה 230 אלף לקוחות בצפון, בדרום ובישובים ערביים בשטחים והפרויקט מתקדם בקצב מהיר ביותר.

גבאי הכריז על שירותים חדשים כמו אחסון מרחוק ועל שירותים לעסקים שיוכלו לקבל קצבים מובטחים על רשת מנוהלת במחירים שיהיו תחרותיים לכולם.

עוד אמר כי החברה מחליפה את כל רשת הטלפוניה שלה ל-IP (מבוססת אינטרנט), כך שהיא הולכת לספק שירותי טלפוניה הרבה יותר מתקדמים ואיכותיים ממה שהמתחרים מספקים היום.

גבאי: פער באיכות בינינו לבין המתחרות

לדברי מנכ"ל בזק, בפרויקט ה-NGN יש למעלה מ-1,000 עובדים שמועסקים בו ישירות ומבצעים המרות מהרשת הישנה לחדשה מדי יום ביומו והדבר מפיח רוח חדשה בקרב העובדים שמרגישים שפעם ב-10 שנים יש פרויקט בסדר גודל כזה והם נרתמים ברצון לקחת בו חלק.

גבאי אמר עוד שאת המרכזיות החדשות יחליפו 7,000 ארונות תקשורת חדשים ברחבי המדינה והם אלה שאחראים לכך שהסיבים האופטיים מתקרבים ללקוחות ויספקו להם מהירויות הרבה יותר גבוהות. גבאי גם בחר לעקוץ את המתחרים ואמר שבזק באמת תמכור שירותים ולא כדי לומר שיש לה מהירויות כאלה ואחרות במחירים שהם לא ריאלים.

עוד הוסיף כי הרשת החדשה מדגישה את פער האיכות והשירות שיש בינה לבין מתחרותיה ופער זה הוא זה שמביא לכך שאיכויות השיחה השתפרו ורמת שביעות הרצון של הלקוחות השתפרו.