רוסיה עדיין נלחמת במיתון - הורידה הריבית ל-10.5%

הבנק המרכזי של רוסיה הוריד את שיעור ריבית המימון לרמה של 10.5% מ-10.75% ואת שער ריבית הפריים על הלוואות מהבנק המרכזי ל-9.5% מ-9.75% ■ הבנק הוריד את שיעור הריבית שש פעמים מאז ה-24 לאפריל

הבנק המרכזי של רוסיה (Rossii) הוריד את הריבית המרכזית ב-0.25% ל-10.5%. זאת לאחר שיצואנית האנרגיה הגדולה ביותר בעולם סבלה מהתכווצות כלכלית על רקע המשבר הפיננסי העולמי וירידת מחירי הסחורות מרמות השיא שהציגו אשתקד.

כאשר הבנקים המרכזיים באירופה ובארה"ב מתמקדים באיתור העיתוי המתאים להעלאת הריבית בהתאם להתאוששות הכלכלית, רוסיה עדיין צריכה להוריד את שיעורי הריבית כדי להוציא את המשק ממיתון כבד.

בנק Rossii הוריד את שיעור ריבית המימון לרמה של 10.5% מ-10.75%, והוריד את שער ריבית הפריים על הלוואות מהבנק המרכזי ל-9.5% מ-9.75%. שיעורי הריבית החדשים ייכנסו לתוקף החל ממחר (ג').

הבנק המרכזי ימשיך בהורדת שיעור הריבית גם אם שיעורי האינפלציה יעלו מעל 10%. נציין כי לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ברוסיה, מדד המחירים לצרכן (CPI) עלה בחודש אוגוסט בשיעור שנתי של 11.6%.

נזכיר כי הבנק הוריד את שיעור הריבית שש פעמים מאז ה-24 לאפריל. לפני כן, הבנק המרכזי של רוסיה העלה את הריבית כדי להילחם באינפלציה ולהרתיע משקיעים זרים מלקחת הלוואות ברובל ולהמר נגד המטבע הרוסי.

בזווית הישראלית, המשק הרוסי מרכז עניין בשל השקעות של חברות כמו אפ"י פיתוח , מירלנד פיתוח ופלאזה סנטרס .