אקופק גרין בוקס החלה בייצור ושיווק מגשי אריזה ירוקים של תוצרת חקלאית

חתמה על הזמנות והסכמים ביותר מ-2 מיליון דולר ומנהלת מו"מ מתקדמים עם מפעלים גדולים בתחום האריזה למתן זיכיונות בגרמניה, הולנד, דרום אפריקה ומדינות במזרח אירופה

חברת אקופק גרין בוקס עברה משלב פיתוח ורישום הפטנט והחלה בייצור ושיווק מגשי אקופק לשינוע תוצרת חקלאית. שיטת אקופק מבוססת על שימוש חוזר וקל במגשים או על גריסתם והשבת חומרי הגלם ליצרן.

החברה מסרה כי בתוך חודשים ספורים מיום חשיפת המוצר היא חתמה על הסכמים בסך 850 אלף דולר עם ארבע חברות ייצוא ישראליות מהמובילות בייצוא החקלאי - אגרקסקו, אור פרש, גלעד ואגריוור - כמו גם על הזמנות לייצור מגשי אקופק בסך של 1.2 מיליון דולר.

עוד מסרה החברה כי היא מרחיבה את פעילותה בשווקים בחו"ל ונמצאת במו"מ מתקדמים עם מפעלים גדולים בתחום האריזה למתן זיכיונות בגרמניה, הולנד, דרום אפריקה ומספר מדינות במזרח אירופה.

מהחברה נמסר כי שיטתה יעילה ביחס לשיטות האריזה הקיימות. לדבריה, לצורך הובלת תוצרת חקלאית בין מדינות, נדרש ארגז פלסטיק השוקל 1.5 ק"ג או קרטון השוקל 1 ק"ג - או מגש אקופק השוקל 500 גרם בלבד.

יתרונות נוספים להם טוענת החברה הם חיסכון של 30%-70% מעלות האריזה, ביחס לפתרונות הקיימים; 70% פחות חומר גלם לעומת ארגז פלסטיק; 50-90% פחות חומר גלם לעומת קרטונים; עמידות מושלמת לקירור והקפאה; חיסכון במים, היות שאין צורך בשטיפה חוזרת של הארגז לשימוש חוזר; מגש אקופק עשוי מחומרים המאושרים לשימוש במזון; אפשרות לשטיפת התוצרת בתוך מגשי אקופק; מתכנס וקל - מאפשר חסכון גדול בעלות ההובלה - יתרון סביבתי מול אמצעי האריזה הקיימים; מפחית את הצורך בכריתת יערות משום שמייתר שימוש בקרטון; מפחית משמעותית את פליטת גזי חממה וכן את נפחי הפסולת והאשפה. לטענת החברה זהו מוצר ירוק לאורך כל חייו - משלב הייצור ועד שלב מיחזורו המלא.

לדברי מנכ"ל אקופק גרין בוקס, יוסי היימן, "אקופק עומדת לבצע מהפיכה ירוקה וכלכלית - הפטנט שרשמנו ישנה את צורת החשיבה בתחום האריזה והייצוא החקלאי בישראל ובעולם כולו. עוד אמר היימן כי "מאחר שבבסיס שיטת אקופק עומדת היכולת לעשות שימוש חוזר במגשים ממוחזרים, טמונות אופציות נוספות להרחבת פעילות החברה. השווקים משוועים לפתרונות ירוקים".

לדברי החברה, מגשי האריזה של אקופק ניתנים לשימוש רב פעמי ולמיחזור. הם עשויים מחומרים פריקים ביולוגית, כאשר צריכת האנרגיה לייצורם ומיחזורם נמוכה בהרבה מהפתרונות הקיימים כיום.

שוק של מיליארדים

שוק האריזות בעולם נאמד היום במאות מיליארדי דולרים, ורק בישראל מדובר בהיקף של למעלה ממיליארד ארגזים של קרטון ופלסטיק בשנה.

אקופק גרין בוקס הממוקמת בצומת בני ראם, היא חברה פרטית שנוסדה במחצית 2008 והחלה לפעול במארס 2009. הבעלים, יוסי היימן, שותף בקבוצת חברות, העוסקת באריזות כ-30 שנה, בהן לנגסם תעשיות, בסט פק ו-ים פלסט. לקבוצה שיתוף פעולה בתחום האריזה עם חברת "עמיר שיווק והשקעות בחקלאות" (חברה בורסאית בבעלות התאחדות האיכרים), והיא מוכרת אריזות בסך 200 מיליון שקל בשנה.