סולבר: נגנבה סחורה מהמפעל בהיקף של 450 אלף דולר

מסולבר נמסר כי בגניבה מעורבים עובדים בחברה וצדדים שלישיים, אולם היא לא צפויה להשפיע על אספקת מוצרי החברה ללקוחתיה

חברת סולבר , יצרנית מוצרי הסויה מקיבוץ חצור, הודיעה היום (ב') כי ממפעלה נגנבו בעת האחרונה כוספאות (סוג של פסולת צמחית) בהיקף כספי כולל של 450 אלף דולר.

מסולבר נמסר כי בגניבה מעורבים עובדים בחברה וצדדים שלישיים, אולם היא לא צפויה להשפיע על אספקת מוצרי החברה ללקוחתיה.

"יש בעיקר תחושה של עצב", אמר ל"גלובס" שאול שלח, מנכ"ל החברה. "עצוב שמישהו מהעובדים שלנו סרח".

הגניבה התגלתה בשבוע שעבר, כאשר נותחו נתונים הקשורים לפעילות המפעל. "ניתחנו נתונים שייצרו חשדות שמדובר בגניבה ולא חוסר יעילות. ברגע שהבנו שיש אירוע פלילי - עירבנו את המשטרה, והם לקחו פיקוד. אנחנו לא יודעים עדיין את כל הפרטים, אבל כפי הנראה הגניבה לא נעשתה על-ידי לקוח של סולבר, אלא על-ידי גורם שיש לו מה לעשות עם הכוספאות", מסר שלח.

לסולבר שני תחומי פעילות עיקריים: תחום החלבונים ואיזופלבונים, ותחום השמנים והכוספאות. תחום הכוספאות כולל שמני מאכל צמחיים, כוספאות סויה ומוצרים נוספים להזנת בעלי-חיים.

"הגניבה לא משנה משהו בביטחון של החברה לגבי העתיד שלה, והיא תבוא לידי ביטוי בתוצאות של רבעון מסוים", אומר שלח. החברה עדיין לא יודעת מתי החלו הגניבות ממפעלה - אולם לפי הערכה ראשונית, הגניבה התבצעה בשבועות האחרונים.

סולבר סיימה את הרבעון השני עם הכנסות של 39.9 מיליון דולר ורווח של חצי מיליון דולר. החברה נסחרת כיום בבורסה של תל-אביב לפי שווי של 146 מיליון שקל, לאחר שמנייתה עלתה מתחילת השנה ב-283%.