בטר פלייס התחייבה לרכוש 100 אלף חשמליות עד 2016

(עדכון) - רנו וניסן חשפו אבטיפוס של המכונית החשמלית "הישראלית" ■ היום הראשון בתערוכת פרנקפורט - כל הדגמים והחידושים

חברת רנו וחברת ניסן חושפות היום בתערוכת פרנקפורט דגם תצוגה, שמבוסס על המכונית החשמלית "הישראלית" המיוצרת על פי הזמנת חברת "בטר פלייס (Better Place)". המכונית מבוססת על ה"פלואנס", מחליפת הרנו מגאן סדאן שהוצגה בתחילת החודש, אולם כוללת כמה שינויים. יש לה מבנה אווירודינמי יותר לשיפור טווח הנסיעה, תא הנוסעים מעוצב מחדש וכולל בתוכו מחשב בקרה, תקשורת וניהול נתונים מפיתוח של "בטר פלייס" והחלק האחורי גבוה וארוך יותר כדי להכיל בתוכו סוללת ליתיום-איון במשקל כ-200 ק"ג ומנגנון להחלפה מהירה של סוללה.

רנו פלואנס בטר פלייס

המנגנון מותקן בצמוד למושב האחורי ולפחות לפי התמונות ניתן להתרשם כי הוא אינו מותיר הרבה מקום למטען. לדגם התצוגה יש עוד כמה מאפיינים, שלא צפויים להופיע בדגם הסדרתי, כמו גג סולארי שקוף, חופה אחורית במקום השמשה המקובלת וגלגלים ייחודיים.

רנו פלואנס בטר פלייס

רנו פלואנס בטר פלייס

החברה הציגה גם הדמיה של מנגנון החלפת הסוללה ושל תחנת ההחלפה, שאותה היא מכנה "QUICK-DROP".

על פי ההודעה המשותפת, התחייבה "בטר פלייס" לרכוש כ-100 אלף מכוניות מהדגם החשמלי של ה"פלואנס" עבור השוק הישראלי והשוק הדני עד שנת 2016. המכוניות ישווקו בישראל עם אחריות יצרן מקורית ל-4 שנים או 120 אלף קילומטר ולפי ההודעה "ישווקו בנקודות המכירה של "בטר פלייס" ובכמה אולמות תצוגה של רנו.

המכוניות ייהנו ממערך שירות ייעודי, שיבוצע על פי חוזה ככל הנראה עם מערך השירות הנוכחי של חברת "קרסו", יבואנית רנו בישראל. המכונית עצמה תהיה באורך של 4.82 מ' כמעט 20 סנטימטרים יותר מה"פלואנס" בעלת המנוע הרגיל, מה שיעניק לה ממדים של מכונית סאלון-מנהלים. עם זאת, תא המטען שלה, שרובו תפוס על ידי הסוללה, יהיה בנפח של 327 ליטר בלבד, בערך כמו של מכונית האצ'בק טיפוסית. ניתן יהיה לטעון אותה משקע חשמלי מקובל בתוך 4 עד 8 שעות או באמצעות עמדת הטענה מהירה, שתטען 80% מקיבולת הסוללה בתוך 20 דקות בלבד.

רנו פלואנס בטר פלייס
רנו פלואנס בטר פלייס