חגיגה על סוללות: היורשת החשמלית של חיפושית פולקסווגן

פולקסווגן חושפת בפרנקפורט מכונית עירונית חשמלית קומפקטית ל-4 נוסעים עם טווח של 130 ק"מ ■ ב-2013 היא צפויה לעלות על הכביש

חברת פולקסווגן חושפת בתערוכת פרנקפורט אב-טיפוס של המכונית החשמלית העירונית העתידית שלה, שאותה היא מכנה "החיפושית של המאה ה-21". זוהו מכונית קטנטנה עם אורך של 3.19 מ' בלבד, רוחב 1.64 מ' ובסיס גלגלים באורך 2.19 מ' אולם היא כוללת סידור ישיבה פנימי לנהג פלוס שלושה נוסעים, כאשר פולקסווגן טוענת, ששני מבוגרים יכולים לשבת ברווחה מאחור.

פולקסווגן עירונית חשמלית קומפקטית

המכונית תוכננה להיות קלה במיוחד כדי להפחית את העומס מהסוללה: משקלה קצת יותר מטון כאשר כ-250 קילוגרם מתוך המשקל הזה תופסת סוללת הליתיום-איון לבדה. המנוע החשמלי, בהספק של כ-60 קילוואט, שוקל כמה עשרות קילוגרמים ובשילוב עם תיבה אוטומטית רציפה ומסוגל לדחוף את המכונית הקלה מאפס ל-100 קמ"ש ב-11.3 שניות בדרך למהירות מרבית של 135 קמ"ש.

פולקסווגן עירונית חשמלית קומפקטית

טווח הנסיעה הממוצע צפוי לעמוד על כ-130 קילומטר בין טעינות, כאשר טעינה מלאה תימשך בין חמש שעות בחיבור לרשת החשמל הרגילה ועד פחות משעה בחיבור למערכת טעינה מהירה. הסוללה מותקנת ברצפת הרכב ומצוידת במערכת קירור-אוויר עצמאית. רכב התצוגה צפוי להפוך לרכב סדרתי, שייוצר בכמויות מוגבלות לקראת 2013.

פולקסווגן עירונית חשמלית קומפקטית