כוכב הקולנוע פטריק סוויזי הלך לעולמו בגיל 57

בכך הסתיים מאבקו ההרואי של סוויזי בסרטן הלבלב, שאחריו עקבו מיליוני מעריצים ברחבי העולם

כוכב הקולנוע פטריק סווייזי, שהפך לאייקון תרבותי בזכות שוברי הקופות "ריקוד מושחת" ו"רוח רפאים", הלך לעולמו בגיל 57 אחרי מאבק בן 20 חודשים במחלת הסרטן. בכך הסתיים מאבקו ההרואי במחלה, שאחריו עקבו מיליוני מעריצים בכל רחבי העולם.

סווייזי נחשב כבר לפני יותר משנה כחולה במצב קריטי שימיו נחשבו ספורים, אך למרות הטיפולים הקשים שעבר הצליח לסיים את צילומי העונה הראשונה של סדרת המתח "The Beast", בה גילם סוכן CIA קשוח הפועל במסווה בשורות הפשע המאורגן.

לפני כמה חודשים יצא למסכים סרטו האחרון, "Powder blue", בו גילם בעלים של מועדון חשפנות.

"פטריק הלך לעולמו בשלווה, מוקף בני משפחה וחברים שהיו לצידו גם במהלך החודשים הרבים שבהם התמודד עם המחלה", מסרה בתגובה הדוברת של סווייזי, אנט וולף.

פרטים נוספים, שבהם מועד הלוויה ומה יעלה בגורל העונה השנייה של הסדרה "The Beast", טרם פורסמו.

יצויין כי סווייזי סירב להשתמש במשככי כאבים במהלך צילומי 13 הפרקים הראשונים של הסדרה כדי לא לפגום באיכות המשחק שלו, והדיווחים על תפקודו על סט הצילומים תרמו רבות להצלחתה בארה"ב.

במקביל הקדיש השחקן את רוב זמנו הפנוי בשנה החולפת לפעילות ציבורית לקידום המודעות להתמודדות עם מחלת הסרטן וגיוס תקציבים למציאת תרופה למחלה.

"הייתי רוצה להאמין שנותרו לי עוד 5 שנים, אבל זו משאלה מרחיקת-לכת", אמר בראיון טלוויזיוני לברברה וולטרס לפני מספר חודשים. "שנתיים זה סביר יותר, אבל אם אני רוצה לחיות עד שיצליחו למצוא תרופה - כדאי לזרז עניינים".

סווייזי התגלה לראשונה בסרט "נערי הכרך", שביים פרנסיס פורד קופולה, אך היה זה תפקיד ג'וני קאסל, רקדן חסר כל בצוות בידור במלון המתאהב בנערה יהודייה ממשפחה עשירה המתארחת במקום, שהפך אותו לכוכב-על בשנת 1988. כ-3 שנים מאוחר יותר הסכים לגלם את סאם וויט, בנקאי צעיר הנרצח והופך לרוח רפאים הממשיכה להשגיח על אהובתו, אותה גילמה דמי מור.

סווייזי הודה בזמנו כי לא אהב את התסריט והיה בטוח כי הסרט יהיה כישלון מוחץ, אך "רוח רפאים" הפך להצלחה מסחררת. סרט בולט נוסף בכיכובו היה מותחן הפעולה "Point Break" ("נקודת פריצה"), בו הופיע כשודד בנקים כריזמטי וחובב גלישה לצד קיאנו ריבס, שגילם את סוכן ה-FBI הרודף אחריו.

את פרק הפיילוט לסדרה "The Beast" צילם סווייזי זמן קצר לפני שגילה כי חלה בסרטן. הסדרה יועדה להחזיר אותו לתודעה אחרי תקופה ממושכת של יובש בקריירה שלו. למרבה האירוניה, למרות ההצלחה - היתה זו דווקא המחלה שהפכה שוב את סווייזי לסלבריטאי על בחייו, ועכשיו גם במותו.