השוואת "גלובס" בין רשתות החשמל: שקם אלקטריק הכי יקרה

רשת א.ל.מ מציעה בימים אלה מבצע אטרקטיבי, בו נמכרים רוב המוצרים שנדגמו במחירים הנמוכים ביותר ■ ביג בוקס וטרקלין חשמל במקום טוב באמצע ■ הפערים גדולים ומגיעים ליותר מ-2,500 שקל במחיר מסך טלוויזיה

רשתות החשמל מקדמות בתקופה האחרונה מבצעים רבים לקראת החגים, אולי כדי שנעדיף לבזבז אצלן את תווי הקנייה שקיבלנו בעבודה.

בתהליך הקנייה רובנו נאלצים להגיע לחנויות ולהאמין לאיש המכירות שהמוצר אצלו הכי זול, שהוא משווק את המוצר עם היבואן המקורי, שהשירות אצלו הכי טוב ושאין סיכוי שנמצא את אותו מוצר אצל המתחרים. כצפוי, לא תמיד עומדות ההבטחות האלה במבחן המציאות, וחשוב לעשות סקר שוק לפני כל קנייה.

בדיקת "גלובס" ברשתות החשמל המובילות - שקם אלקטריק, ביג בוקס, בסט ביי, טרקלין חשמל, א.ל.מ ומחסני חשמל - מגלה פערים גדולים במחירי מקררים, קומקום חשמלי, מיקרוגל וטלוויזיות, כאשר ההבדל במחיר מגיע ל-2,600 שקל עבור טלוויזיה 42 אינץ' של טושיבה.

בכל המוצרים שנבדקו היתה שקם אלקטריק הרשת היקרה ביותר, ואילו א.ל.מ - הודות למבצע הנוכחי המעניק 18% הנחה - היתה האטרקטיבית ביותר. הסניפים שנבדקו: מחסני חשמל, שקם אלקטריק וביג בוקס ברמת-גן, א.ל.מ ברמת-גן ובגבעתיים וטרקלין חשמל בראשון-לציון.

אחת המסקנות הבולטות מהבדיקה היתה שרוב הרשתות, פרט למחסני חשמל, מציעות מבחר מוצרים דומה מאוד, כך שלפני הקנייה מומלץ לבדוק לפחות בשתי רשתות. המחירים בבסט ביי ובביג בוקס זהים, לאור העובדה שהן שייכות לאותה קבוצה - קבוצת פישמן. מבצעי ה-18% של רשת א.ל.מ או הנחות שמוכרים יעניקו במעמד המכירה (למשל הפחתת מע"מ), יכולים לשנות גם כן את המחיר - אבל במקרה הזה תיאלצו להתמקח ולהיות תלויים במצב-רוחו של המוכר.

עקוב אחר היבואן

בעוד שברשת א.ל.מ היו הכי פחות חביבים כלפינו - המחירים שם היו הכי נמוכים, בעיקר בגלל מבצע המציע הפחתה של 18% במחיר עד יום חמישי הקרוב. אם מנטרלים את המבצע, ההפרשים במחירים מצטמצמים משמעותית, אך נכון ליום הבדיקה הם היו גדולים, אפילו גדולים מאוד: כאמור, טלוויזיית טושיבה החדשה - RV635 - בגודל 42 אינץ', עולה בשקם אלקטריק כמעט 8,000 שקל, ובא.ל.מ - אחרי הנחה של 18% - 5,880 שקל. אם תרצו מחיר נמוך יותר ותהיו מוכנים לוותר על היבואן המקורי, ניופאן - תוכלו לקנות את אותה טלוויזיה במחסני חשמל בכ-5,400 שקל. במקרה הזה, היבואן הוא י. שלום. בטרקלין חשמל מחירה 7,220 שקל, ובביג בוקס כ-6,500 שקל.

טלוויזיית 42 אינץ' של פיליפס מדגם 7404 עולה היום 6,962 שקל בא.ל.מ ו-8,490 שקל בשקם אלקטריק - פער של כ-1,500 שקל. בטרקלין חשמל הציעו את המסך הזה ב-8,390 שקל. בביג בוקס המחיר הוא כרגע 6,984 שקל, כנראה בשל מבצע המתחרה בהנחה ברשת א.ל.מ. במחסני חשמל לא מוכרים את הדגם הזה של פיליפס.

לא אוהבים השוואות

ברשתות החשמל לא כל-כך אוהבים השוואות ולא אוהבים אנשים שמעתיקים מחירים למחברות. בשקם אלקטריק חיכינו הרבה זמן, אך לבסוף ניגש אלינו מוכר. גם במחסני חשמל נאלצנו לבקש עזרה כדי לקבל התייחסות. התשובות שקיבלנו היו לקוניות וקצרות.

ברשת א.ל.מ בסניף ברמת-גן ממש הרגשנו שאנחנו מציקים למוכרת, אולי בשל העובדה שבאנו עם דף ועט. כדי לוודא שלא מדובר סתם במוכרנית שעברה יום רע, הלכנו גם לסניף של א.ל.מ בקניון גבעתיים, שהיה ריק מאדם, אולם שני המוכרנים ישבו ליד השולחנות מבלי לקום ולהציע עזרה. כאשר פנינו לאחד מהם, הוא הסכים בחוסר רצון לספק לנו מחירים, אך לא הציע דגם חלופי שלא היה בסניף ולא הציע הסברים.

לעומת זאת, בביג בוקס ניגש אלינו המוכר על דעת עצמו והציע עזרה, וגם בטרקלין חשמל, אף שחלף זמן ממושך עד שפנו אלינו, היו אדיבים מאוד והסכימו לענות לכל שאלות המחירים שלנו.

כמו כן, המוכרן ציין מיד כי ברוב המקרים יש סיכוי לקבל הנחה בגובה המע"מ על חלק מהמוצרים, אולם לא מדובר בהנחה גורפת, והיא לא מתקיימת בהכרח בכל הסניפים.

* הרשתות ביג בוקס ובסט ביי שייכות לקבוצת פישמן של אליעזר פישמן, בעל השליטה ב"גלובס".

תגובות

* טרקלין חשמל: "ברשת טרקלין חשמל המחיר הרשום על המוצרים הוא המחיר המומלץ לצרכן. חלק מחוויית הקנייה של מוצרי חשמל אצל הלקוחות הישראליים הוא עריכת משא-ומתן על המוצרים, ולכן בסופו של דבר המוצרים הנמכרים ברשת הם במחיר הזול ביותר שניתן להשיג בארץ, זאת כמובן יחד עם 'האחריות הכפולה' - התחייבות הרשת כלפי לקוחותיה לאחריות, ללא קשר לאחריות היבואן".

* שקם אלקטריק: "ענף החשמל מתאפיין בשפע מבצעים הנערכים הן על-ידי היבואנים והן על-ידי רשתות החשמל. במגוון רשת שקם אלקטריק אלפי פריטים, ומדגם של 7 מוצרים אינו מעיד על דבר. הרשת אטרקטיבית מאוד במחירי המוצרים ובמבצעים, ועל כך יעידו מאות אלפי לקוחות מרוצים".

* מחסני חשמל: "הרשת מחזיקה את המגוון הגדול בארץ של טלוויזיות ומקררים. לא כל המוצרים נמצאים בתצוגה בסניפים, אבל ניתן לרכוש אותם שם". מהרשת נמסר כי רוב המוצרים שלא נמצאו בסניף בבדיקה דווקא נמכרים בה, פרט למקרר של LG שחסר זמנית במלאי. מחירי המוצרים כפי שנמסרו מהרשת: מקרר LG מדגם M638 עולה 3,490 שקל; מקרר סמסונג RTT עולה 5,290 שקל; טלוויזיה LG מדגם LH-70YR עולה 6,990 שקל. עוד נמסר כי מחיר הקומקום של פיליפס הוא 320 שקל (בניגוד למחיר בחנות).

* א.ל.מ: לא נמסרה תגובה.

* ביג בוקס ובסט ביי: לא נמסרה תגובה.

11