ערוץ 10 רכש את זכויות השידור לשני משחקי כדורסל מגביע ווינר

ישדר את רבע הגמר בין מכבי ת"א לעירוני אשקלון ואת הגמר, וישלם למינהלת הליגה כ-80 אלף שקל ■ ערוץ הספורט הציע לערוץ 1 את תוכנית הסיכום של ליגת העל בכדורגל, בתמורה לזכויות שידור המשחק המרכזי ב-HD

ערוץ 10 רכש ממינהלת הליגה בכדורסל שניים ממשחקי גביע ווינר. מדובר במשחק רבע הגמר בין מכבי תל-אביב לעירוני אשקלון שייתקיים ב-5 באוקטובר באולם מלחה, ובמשחק הגמר של המפעל שיתקיים 3 ימים מאוחר יותר. עבור העסקה תקבל המינהלת כ-80 אלף שקלים מערוץ 10.

יש לציין כי גם בעונה שעברה שידר ערוץ 10 שניים ממשחקי גביע ווינר, ועונה לפני כן שידר את משחק הגמר של הטורניר.

כדורגל: הרייטינג ממשיך לצלול

ליגת העל בכדורגל ממשיכה לדשדש בכל הקשור לנתוני צפייה. המשחק המרכזי של המחזור השלישי בין מכבי תל-אביב לבני יהודה ששודר אתמול (ב') הביא לערוץ 1 רייטינג ממוצע של 8.1% בלבד בקרב משקי-בית יהודיים - נתון המשקף 124.9 אלף בתי-אב.

משדר הכדורגל הגיע למקום ה-12 בטבלת התוכניות הנצפות אמש, והוא המשחק הכי פחות נצפה עד כה העונה. ב-3 מחזורי הפתיחה של העונה עומד הרייטינג הממוצע של ליגת העל בערוץ 1 על 9.8% בלבד.

"הרייטינג בערוץ 1 הוא מרכיב חשוב, אך אינו מהווה את המרכיב החשוב ביותר בעת קבלת החלטה על שידור מעין זה", נמסר מרשות השידור. "כאשר הנהלת הרשות החליטה על שידור המשחק המרכזי, היא עשתה זאת כהחלטה אסטרטגית שתחדש צפייה של קהל צעיר בערוץ 1 ותוסיף צופים לחדשות ולתכניות המובילות של הערוץ".

לגבי שידור תוכנית הסיכום שלא שודרה זו השבוע השלישי ברציפות, ל"גלובס" נודע כי ערוץ הספורט, שמחזיק בזכויות, הציע להעביר את התוכנית לערוץ 1 ללא תשלום ואף לצלם את 3 המשחקים הנותרים מדי מחזור, ובתמורה יקבל את זכויות השידור של המשחק המרכזי במקביל ב-HD.

ללא קשר, ל"גלובס" נודע כי בערוץ 1 פועלים בתקופה האחרונה בניסיון לקבל פלטפורמת HD עצמאית של רשות השידור, שתשמש אותם גם במשחקי המונדיאל ב-2010. בתקופה הקרובה גם יכינו בערוץ 1 את המכרז למכירת חלק מהמשחקים של מונדיאל 2010.