FDIC: "הבנקים יציבים יותר, אך יתכנו כישלונות עד סוף 2009"

כך שילה בייר בראיון ב-CNBC לרגל שנה לקריסת ליהמן ברדרס ■ לדבריה ל-FDIC ישנם עודפים של כ-42 מיליארד דולר, כש-32 מיליארד מהם מיועדים לכיסוי הפסדים צפויים במהלך 12 החודשים הבאים בבנקים

שילה בייר, יו"ר ה-FDIC סוכנות הפיקוח על ביטוח פקדונות בארה"ב אמרה הערב בראיון שנערך ברשת CNBC לרגל שנה לקריסת ליהמן ברדרס כי הבנקים יציבים יותר משהיו אך כישלונות שלהם עדיין יתכנו לפחות עד סוף שנת 2009.

"עליינו לעבוד עדיין על כמה אתגרים במערכת הבנקאית, אך כיום יש לנו זמן ואנו יכולים לבצע את העבודה על פי מתודולוגיות מובנות".

בייר ציינה כי ל-FDIC ישנם עודפים של כ-42 מיליארד דולר, כאשר 32 מיליארד מהם מיועדים לכיסוי הפסדים צפויים במהלך 12 החודשים הבאים. עם זאת הסוכנות כבר השתלטה השנה על 92 בנקים בארה"ב, מה שמעלה בקרב רבים את החשש כי היא תזדקק ללות כספים נוספים מהאוצר. "לעולם איני אומרת 'לעולם לא', אך יש בידינו מגוון כלים, ביניהם גם היכולת ללוות ממערכת הבנקאות עצמה" אמרה בייר.

בהתייחסה לבנקים הגדולים אמרה כי היא תומכת בגישה הדורשת מהם להעלות את דרישות ההון , וכן אמרה כי הממשל צריך ליצור אסטרטגיית חילוץ לבנקים שהוגדרו כ"גדולים מכדי ליפול".

"אם המשקיעים ומחזיקי החוב חושבים כי הממשל מתכוון להתערב תמיד ולהגן עליהם מפני הנפילות כך שהם תמיד יהנו רק מהעליות, מעודד הדבר לקיחת סיכונים נוספים".