שר התשתיות חתם על הרישיון להקמת מיזם אנרגיית הרוח הגדול בארץ

כפי שפורסם ב"גלובס", מי גולן ו-AES האמריקנית יקימו טורבינות רוח בהספק של 200 מגאווט באזור רמת הגולן ■ לנדאו: "המיזם יאפשר לתושבים להינות מחשמל ירוק בהיקפים גדולים"

צעד נוסף לקידום השימוש באנרגיות מתחדשות: שר התשתיות, עוזי לנדאו, חתם היום (ד') על הרישיון המותנה של חברת "מי גולן" להקמת חוות רוח ברמת הגולן בהספק מותקן של עד 200 מגוואט חשמל, בהתאם להתקדמות היזם בהליכי הקמת הפרויקט.

הרישיון ניתן לתקופה של 60 חודשים (5 שנים). כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", הרשות לחשמל אישרה בשבוע שעבר מתן רישיון לייצור חשמל בפרויקט, אליו צפויה להצטרף חברת החשמל AES מארה"ב כשותפה אסטרטגית.

לפי הרישיון תכלול חוות הרוח כ-80 טורבינות רוח בהספק של 2.5 מגוואט כל אחת, אשר ייפרסו ברמת הגולן. החשמל שתייצר המערכת ייאסף באמצעות פס צבירה ראשי ומשם יועבר לתחנות משנה במתח עליון, אשר ינתב את הזרם לרשת ההולכה הארצית.

חברת מי גולן, הנמצאת בשליטת אברהם מלמד וד"ר צהל הראל, הקימה ב-1992 את תחנת הכוח הראשונה בארץ לייצור חשמל מאנרגיית רוח. התחנה, שהוקמה באזור תל עסניה בצפון הגולן, כוללת 10 טורבינות שמספקות 6 מגוואט חשמל.

לדברי לנדאו, "חוות הרוח תאפשר לנצל משטר רוחות אופטימלי וייחודי המצוי רק ברמת הגולן, דבר שייאפשר בראשונה לאזרחי מדינת ישראל ליהנות מחשמל ירוק ונקי בהיקפים גדולים".

עו"ד איתן פרנס, יו"ר איגוד חברות אנרגיות מתחדשות, ברך על חתימת הרישיון, "בישראל יש פוטנציאל רוח גם באזורים אחרים מלבד רמת הגולן. אנו מצפים למספר פרויקטים בהיקפים של עשרות מגה ואט לצד ההסדרה לטורבינות קטנות שהתפרסמה באחרונה".

[הרשמה לניוזלטר סביבה]