טכנולוגיית המגע של אנ-טריג תשולב במחשבי לנובו

חוזה ישראלי בסין בעשרות מיליוני דולרים ■ מדובר במחשב האישי הראשון שטכנולוגיית המגע משולבת בו ■ עד היום, המוצר של אנ-טריג שולב במחשבי "מחברת" (Netbook)

חברת N-trig ממשיכה לדהור קדימה. החברה הודיעה על חתימת הסכם עם ענקית המחשבים הסינית לנובו. במסגרת זו, הטכנולוגיה של אנ-טריג תשולב במחשב החדש של לנובו - ThinkPad T400s, שמיועד לשוק הארגוני.

מדובר במחשב האישי הראשון שטכנולוגיית המגע משולבת בו. עד היום, המוצר של אנ-טריג שולב במחשבי "מחברת" (NETBOOK) ולא במחשב נישא רגיל.

עבור אנ-טריג, החוזה עם לנובו הוא קפיצת מדרגה נוספת בהתפתחותה. היקף ההכנסות שההסכם יכניס לה לא פורסם, אבל ניתן להעריך כי מדובר בעשרות מיליוני דולרים בשנים הקרובות.

דילגה על המשבר

אנ-טריג כבר חתמה בעבר על שתי עסקאות מהותיות - עם החברות HP ודל, אשר הניבו לה הכנסות המוערכות ב-40-50 מיליון דולר במהלך שנת 2009. מקורות המקורבים לחברה מעריכים כי ההסכם עם לנובו יכניס לחברה סכומים דומים.

אנ-טריג, שדורגה כאחת מחברות הטכנולוגיה המבטיחות של "גלובס" לשנת 2008, הוקמה בשנת 1999 בידי מאיר מורג, שייסד גם את חברת אמולטק.

החברה פיתחה את טכנולוגיית ה-Multitouch, שעל בסיסה פותח מוצר המשלב יכולת לשימוש במגע ובעט, ללא צורך בהפעלת מקשים. כך מוענקת חווית משתמש שונה, הדומה יותר לשימוש במכשירי הסלולר המאפשרים שימוש במגע.

אנ-טריג פונה לעולם יצרני ה-PC, פלח שוק שחברות טכנולוגיה ישראליות לא פנו אליו בעבר. בחברה מקווים שהטכנולוגיה שלה תחליף ברבות הימים את המקלדת והעכבר המסורתיים.

אנ-טריג השיקה את המוצר לפני כשנתיים, אחרי שנים ארוכות של פיתוח וכבר בשנת 2008 היא רשמה הכנסות מרשימות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. השנה האחרונה, שהייתה קשה עבור חברות טכנולוגיה רבות בישראל ובעולם, עברה עליה דווקא בקלות יחסית.

שילוב ב-Windows 7

במהלך 2009 אנ-טריג גייסה 24 מיליון דולר מקרנות הון סיכון וממיקרוסופט, שגם חתמה עימה על הסכם לשיתוף פעולה לשילוב הטכנולוגיה שלה במערכת ההפעלה חלונות 7. בשונה מחברות רבות שכרעו תחת נטל המשבר, אנ-טריג גם לא קיצצה במשכורות או בכוח האדם שלה.

ליאור דובינסקי, בכיר באנ-טריג, אמר היום כי "אנחנו מאושרים לעבוד עם לנובו ולתמוך במעבר שלה למחשבים ארגוניים, שיכללו את טכנולוגיית המולטי-טאץ'. יש לנו הזדמנות נדירה להיות חלק מסטנדרט מחשוב, שיחסוך למשתמשים את הצורך בשימוש בעכבר".

שוק המולטי-טץ', הוערך בשנת 2008 בפחות ממיליארד דולר. אבל חברת המחקר DisplaySearch מעריכה כי ב-2015 הוא יגיע כבר להיקף של 4 מיליארד דולר.

ד"ר ג'ניפר קולגרוב, דירקטורית בחברת המחקר, אמרה כי "תעשיית המחשבים מתפתחת לכיוון של יותר שימוש בטכנולוגיית המגע. עם שילוב המולטי-טאץ' במערכת ההפעלה חלונות, נראה יותר יצרני מחשבים מאמצים את הטכנולוגיה הזאת". *