מלאי האשלג בצפון אמריקה ירד זה החודש השני ברציפות

המלאי ירד באוגוסט ב-304 אלף טון אך עדיין נותר גבוה ב-150% מהממוצע ב-5 השנים האחרונות ■ מחירי הספוט ממשיכים לרדת

שינוי מגמה? מלאי האשלג בצפון אמריקה ירד בחודש אוגוסט ב-304 אלף טון, זה החודש השני ברציפות, אם כי מחירי הספוט המשיכו לרדת והמלאי עדיין גבוה מהממוצע ב-5 השנים האחרונות.

פוטאש , יצרנית האשלג הגדולה בעולם אשר מחזיקה גם כ-10% מכי"ל , מסרה אמש (ד') כי מלאי האשלג ירד באוגוסט ב-304 אלף טון ל-3 מיליון טון על רקע הקטנת התפוקה על-ידי יצרניות האשלג הגדולות בעולם בשנה האחרונה. עם זאת, כאמור, המלאי עדיין גבוה ב-150% מהמלאי הממוצע ב-5 השנים האחרונות.

מלאי האשלג בצפון אמריקה עלה במשך כל המחצית הראשונה של 2009, מה שהביא לירידת מחירי האשלג והכביד על מניות הדשנים. יצרניות האשלג חתכו בשנה האחרונה את התפוקה שלהן בשל הירידה בביקושים, ובחודשיים האחרונים ניכרת ירידה ברמות המלאי בצפון אמריקה.

כזכור, יצרניות האשלג חתמו באחרונה על חוזי אשלג עם הודו במחיר של 460 דולר לטון, ירידה של כ-26% בהשוואה למחיר לפני שנה. פוטאש מסרה אמש כי מחירי הספוט ירדו באוגוסט לכ-500 דולר לטון בהשוואה לכ-600 דולר לטון בחודש יולי. בחודשים הקרובים ינהלו יצרניות האשלג מו"מ עם סין לחתימת חוזה אשלג שנתי חדש, אשר לפי ההערכות בשוק ההון עשוי להיחתם בתחילת 2010.