כבר לא ממליצים למכור: דויטשה בנק מעלה את ההמלצה למניית אפריקה

האנליסט דן הרוורד, שחתך את ההמלצה ל"מכירה" לפני כ-3 חודשים, מעלה את ההמלצה ל"החזק" אך לא נוקב במחיר יעד ■ "לבייב ירצה להמשיך ולהחזיק בשליטה בחברה, מה שיתאפשר רק אם הוא יזרים הון לחברה"

לאחר שנפלה בכמעט 50% בחודש האחרון בעקבות ההודעה כי לא תוכל לעמוד בהתחייבויותיה, מקבלת היום מניית אפריקה ישראל חיזוק לא צפוי מבנק ההשקעות דויטשה בנק. האנליסט דן הרוורד מעלה היום את המלצתו למניה ל"החזק" אך לא מספק מחיר יעד, בטענה שהוא מעדיף לשמור על נייטרליות עד אשר יתבהרו תנאי הסדר החוב.

"שווי מניית אפריקה תלוי בתוצאות המו"מ להסדר החוב עם מחזיקי האג"ח", אומר הרוורד. "לא ניתן לחזות את תוצאות המו"מ ולכן אנו נוקטים בגישה נייטרלית ומעלים את ההמלצה ל'החזק'. החברה הודיעה כי לא תפלה בין מחזיקי האג"ח הקצרות לארוכות, כלומר היא לא תשלם את החוב השנה (הכוונה לאג"ח סדרה ט' בהיקף של כחצי מיליארד שקל אשר היו אמורות להיפרע ב-10 בנובמבר - ע.ב.י)".

הרוורד אומר כי התרחיש הקיצוני ביותר ממנו יש לחשוש הוא המרה מאסיבית של אגרות חוב למניות, מה שיביא לדילול בעלי המניות הקיימים ועלול להוריד את מחיר המניה. החשש מהמרה מאסיבית למניות מדגישה, לטענתו, את "האי ודאות באשר לשווי של אפריקה".

האנליסט המליץ לפני כ-3 חודשים למכור את מניית אפריקה ישראל בטענה שהחברה לא פועלת לייצר רווח אלא אך ורק למימוש נכסים כדי להחזיר חובות, ולפיכך אין היא מייצרת ערך לבעלי המניות. עם זאת, משהודיע מנכ"ל החברה, איזי כהן, כי הוא מבקש להפסיק את ה"מרדף המטורף", כדבריו, אשר מימוש נכסים ולהתפנות לייזום פרויקטים וייצור רווחים, התמונה השתנתה גם מבחינתו של הרוורד.

"אפריקה טרם הודיעה אילו הצעות היא תשגר למחזיקי האג"ח, אולם בעל השליטה לב לבייב ירצה ככל הנראה להמשיך ולהחזיק בשליטה בחברה, מה שיתאפשר רק במידה והוא יזרים הון לחברה", אומר הרוורד. "אנו מעריכים שזהו אינטרס גם של מחזיקי האג"ח, בהתחשב בערך המוסף של לבייב לפעילות של החברה ברוסיה, פעילות שהיא מקור חשוב לייצור כסף בעתיד".

הרוורד החזיק בעבר במחיר יעד של 35 שקל למניית אפריקה, אולם הוא מעדיף שלא לנקוב במחיר יעד כעת בשל האי ודאות סביב הסדר החוב. הוא מדגיש כי במידה והנושים יסכימו לוותר על חלק מהחוב ו/או שהמרת חלק מהחוב למניות תהיה קטנה יחסית, הדבר יהווה סימן חיובי.