קומברס נחשפת: חובות של 623 מיליון דולר וצניחה של 40% במזומנים בחצי שנה

תפרסם את דו"חותיה ב-8 בפברואר 2010, לאחר כ-4 שנים ללא פרסום ■ הגישה דו"ח 8K לרשות ני"ע האמריקנית ■ אנדריי דהן במכתב לעובדים לרגל ראש השנה, שלא מפרט את הנתונים הקשים: "רבים מכם שיתפו אותנו בהצעות כיצד לבנות קומברס חזקה וטובה יותר" ■ מציע לעובדים למלא סקר שביעות-רצון ברשת הפנימית בחברה

במכתב לרגל ראש השנה שהגיע לידי "גלובס" כותב מנכ"ל קומברס אנדריי דהן לעובדים כי החברה תפרסם את דו"חותיה ב-8 בפברואר 2010. כזכור, מאז שערוריית הבקדייטינג לא פירסמה קומברס דו"חות מאז שנת 2005.

דהן ציין כי חברי ההנהלה הציגו ל-SEC (רשות ני"ע בארה"ב) נתונים כספיים של החברה המבוקרים נכון ל-31 ביולי 2009.

ממסמך ה-8K שלא צורף למכתב והוגש ל-SEC עולים מספר נתונים פיננסים מעניינים על החברה. נכון ל-31 ביולי 2009 לחברה היו 786 מיליון דולר בקופת המזומנים שלה - ירידה של 40% לעומת חודש ינואר בו עמדה קופת המזומנים על 1.32 מיליארד דולר. בנוסף, החברה מחזיקה בני"ע מסוג ARS ששוויין עומד על 135 מיליון דולר - ירידה של 42% לעומת 236 מיליון דולר בינואר.

נתון מעניין נוסף העולה מהדו"ח קשור לכספים שהוציאה החברה על מנת לתקן את הדו"חות הכספיים שלה - 52 מיליון דולר בחצי השנה האחרונה. כמו כן, יש לציין כי קונברס הוציאה 417 מיליון דולר לצורך רכישת אג"ח על מנת להקטין את חובותיה.

"2009 היתה שנה מאתגרת לכלכלה בכלל ולחברה בפרט", "חלו עיכובים בהזמנות וחלה ירידה בפעילות העסקית של החברה", כותב דהאן.

"אנו מקווים לראות שיפור והחלמה עד סוף השנה, אנחנו ממשיכים להתחרות בשוק וזכינו בכמה עסקאות חדשות". "יש לנו מתחרים חזקים וכוחינו עוד במקומו. השווי שלנו מעמיד אותנו בעמדה יציבה בשוק בו אנו עובדים", הוסיף.

"יותר מ-500 חברות תקשורת בהן חברות הנכללות ב-100 המובילות בעולם מסתמכות על הרשתות שלנו", כתב.

מעודד פידבקים

עוד הוסיף דהן: "כחלק ממאמצינו לשפר את הביצועים בכל הארגון, אנו תמיד מעודדים פידבקים". זאת, לאחר שפיטר כבר מאות עובדים בחודשים האחרונים. "חברי ההנהלה ואנוכי נפגשנו עם אלפי עובדים בשנה האחרונה ובפגישות הללו רבים מכם שיתפו אותנו בהצעות כיצד לבנות קומברס חזקה וטובה יותר. נמשיך לנהל את הפגישות הללו".

דהן הציע לעובדים למלא סקר חדש שהועלה ברשת הפנימית של החברה, באופן אנונימי, כמובן.

רק בחודש מארס האחרון פיטרה חברת ההיי-טק הישראלית כ-300 עובדים ברחבי העולם, כ-100 מהם בישראל. לאחר פיטורי 8% מהעובדים דאז, נותרה מצבת כוח האדם של קומברס על כ-4,150 עובדים. בחודש שעבר דווח ב"גלובס", כי החברה מתכננת לפטר אחרי החגים מאות 210-415 עובדים נוספים.

לפני גל הפיטורים במארס בוצעו 2 סבבי פיטורים נוספים, במסגרתם פוטרו כ-500 עובדים. "אני מאמין שאנחנו נוהגים באחריות בהינתן הסביבה הכלכלית הנוכחית, ואני סומך על כל אחד מכם שיעזור לנו לנווט את דרכנו בביצוע התוכנית", אמר אז דהן.

"למרות המשבר הכלכלי, יש לנו סיבות רבות להיות מעודדים מהטווח הארוך", כתב דהן. "העובדים המוכשרים שלנו ניחנו ברוח של ניצחון והם מנוע היזמות הטוב ביותר בשוק, ויש לנו אחיזה טובה בשווקים מרכזיים, לקוחות איתנים ומצב פיננסי טוב. בואו נתמקד בשירות הלקוחות ונסיים את השנה במומנטום חדש" - סיכם את מכתבו.

הלך הרוח

במגזין G לפני שבוע פורסמה כתבה נרחבת שעסקה, לראשונה, בהלך הרוח ובתחושות הקשות שאיתן מסתובבים עובדי החברה בישראל. אחד העובדים העיד כי "החברה נאכלת מבפנים", ואחר אמר: "הישראלים בקומברס לא מדוכאים אלא אפתיים. הפסיקו לספור אותם, הם עובדים סוג ב' ששולחים קו"ח כל הזמן".