יו"ר הפועלים יאיר סרוסי נבחר לנשיא איגוד הבנקים

יחליף את דני דנקנר ויכהן בתפקיד עד מאי 2010 ■ הנשיא שנבחר לכהן אחריו - יו"ר דיסקונט, שלמה זוהר

יו"ר בנק הפועלים, יאיר סרוסי, נבחר היום (ה') לשמש כנשיא איגוד הבנקים. סרוסי נבחר פה אחד על ידי חברי הוועד המנהל של האיגוד, המורכב מנציגות של ראשי הבנקים, והוא יחליף בתפקיד את הנשיא הקודם, דני דנקנר, שפרש עם עזיבתו את תפקיד יו"ר בנק הפועלים.

בתפקיד ממלא מקום קבוע של נשיא האיגוד נבחרה להמשיך ולכהן מנכ"ל הבנק הבינלאומי, סמדר ברבר-צדיק.

סרוסי הודיע עם בחירתו כי בדעתו לכהן בתפקיד עד לתום תקופת הכהונה המקורית של הנשיא הקודם, בחודש מאי 2010. לאור זאת, חברי הוועד המנהל של האיגוד החליטו פה אחד לבחור ביו"ר בנק דיסקונט, שלמה זוהר, כמי שישמש כנשיא האיגוד אחריו. ממלאת מקומו תהיה מנכ"ל הבנק הבינלאומי הראשון, סמדר ברבר-צדיק.

עם בחירתו אמר הנשיא החדש כי הוא משוכנע שהמערכת הבנקאית בישראל תמשיך להוכיח את יכולתה לשמור על יציבות ועוצמה. "ממש כפי שהוכח במשבר האחרון כי הבנקים בישראל יודעים לכלכל את מעשיהם בתבונה ובאחריות, תמשיך המערכת הבנקאית להוכיח כי היא יודעת לעמוד באתגרים ולהמשיך להיות עוגן למערכת הפיננסית ולמשק הישראלי כולו. המשבר הבהיר לכולנו את חשיבות מעמדו של ה'בנק המסחרי' כשחקן מוביל במערכת הפיננסית, ומעמד זה התחזק עוד יותר בעקבות הגדלת בסיס ההון של הבנקים במהלך השנה האחרונה".

סרוסי הוסיף כי בדעתו לפעול כדי להעמיק את הקשר עם קובעי המדיניות ועם מגזרי המשק השונים. "אני משוכנע שהאינטרס המשותף לכל גורמי המשק הוא הרחבת השיח בינם לבין עצמם. זה הוכח במיוחד בחודשים האחרונים, ואני משוכנע ששיתוף פעולה בין השחקנים השונים בכלכלה הישראלית יסייע לחילוץ המשק מהמיתון במהירות רבה יותר. זהו אינטרס משותף למגזר העסקי, לממשלה ולציבור הלקוחות כאחד". סרוסי הודה לקודמו, דני דנקנר, על המאמץ הרב שהשקיע בקידום ענייני הבנקים בתקופת כהונתו.