מוסדי: "מפחיד אותי המכירה הבהולה הזאת של עדי קייזמן"

באסיפת האג"ח של אסים שהתקיימה השבוע התבקשו מחזיקי האג"ח לחכות בסבלנות כחודש נוסף בכדי לאשר לבעלי השליטה החדשים באסים לבצע בדיקת נאותות

מכירת הבזק של אסים לחברת נץ בונדס הותירה את מחזיקי האג"ח פעורי פה. בעוד הם מנהלים משא ומתן לגיבוש הסדר חוב לפתע בתוך 24 שעות נמכרת החברה לציידי מציאות. "קצת מפחיד אותי המכירה הבהולה הזאת של עדי קייזמן", אמר אחד המוסדיים באסיפת אג"ח ב' של אסים שהתקיימה השבוע.

ניב אהרוני, מנכ"ל משותף בחברה אמר באסיפה: "כשעשינו את העסקה ראינו חברה שיכולה לצמוח בתוך שנתיים, אך מייד לאחר הרכישה ספגנו שאגות ממוסדיים ועורכי דין. הגישה שלנו היא למקסם את היכולת של החברה ולהבריא אותה. אנחנו לא רוצים לריב, לחפש דרך מילוט או לעשות הון על גב של מישהו אחר. בעוד שנה שנתים תיראו כמה טוב נעשה לחברה עם הכניסה שלנו להשקעה בה. אין לכם מה לפחד לא באנו לעשות כאן סיבוב ואין לנו אפילו מחשבה לא לשלם למחזיקי האג"ח".

למרות דבר ההרגעה מחזיקי האג"ח עשיין חוששים בשלב זה, אך מסכימים לתת לחברה ארכה של כחודש נוסף שבמהלכו הם יטוסו למזרח אירופה לבקר בפרויקטים השונים ולפגוש את השותפים המקומיים. בשבוע שעבר על רקע אי הבהירות, המסחר באג"ח של אסים הושעה על פי החלטת דירקטוריון הבורסה.

צבי איציק, מנכ"ל בחברה האם, נץ בונדס, אמר באסיפה: "לפי חוות דעת משפטית שבידינו ההליך שננקט להעמדה לפירעון מיידי לא תקין. לא קיבלנו שום התראה על הפרה ולא אמרו לנו מה אנו אמורים לתקן".

מחזיקי אג"ח א' החליטו גם כן לדחות את ההצעה לפעול לפירעון מיידי של האג"ח לחודש הבא.