גורמים במחנה גוזמן: "הרבה אנשים בלשכת רואי חשבון לא עושים כלום"

גורמים במחנה הנשיא הנבחר של הלשכה מבהירים כי הם הולכים לעשות בדק-בית רציני, ובין היתר להזיז את המנכ"ל אבי פרידמן מתפקידו ■ פרידמן: "אני לא מוטרד"

מחנהו של נשיא לשכת רואי החשבון הנבחר, יגאל גוזמן, מתכנן "חריש עמוק" בלשכה. לדברי בכירים במחנה, "הלשכה לא מתפקדת. יש הרבה אנשים בלשכה שלא עושים כלום. אנחנו הולכים לעשות שם בדק-בית רציני".

בין היתר, גורמים בכירים אומרים כי מנכ"ל הלשכה, אבי פרידמן, צפוי להיות מוזז מתפקידו - "לא היום ולא מחר, אבל זה יקרה". פרידמן מצידו אמר היום (ה') כי הוא "אינו מוטרד".

בתוך כך החלו במחנה גוזמן לנהל מגעים לצירופם של בכירים מהמחנה היריב של עופר מנירב, שנבחרו לוועד המרכזי, לקואליציה בראשותו של גוזמן. לפי תוצאות הבחירות ללשכה, הצליח מנירב להכניס 13 חברים לוועד, המונה 24 חברים, ואילו על מחנה גוזמן נמנים 7 חברים. ההערכות הן כי ניתן יהיה לצרף רבים מבכירי מחנה מנירב לקואליציה של גוזמן.

עתידו של פרידמן

לאורך מערכת הבחירות נשמעו טענות מצד מחנה גוזמן כי המנכ"ל פרידמן "עובד עבור מנירב". ביום הבחירות שלשום (ג') גם אירעה תקרית בין פרידמן לבין יועצי האסטרטגי של גוזמן, ליאור חורב. במהלך התקרית הטיח חורב בפרידמן כי הוא שירת את מנירב, וכי הוא לא יישאר בתפקידו.

בתגובה אומר פרידמן: "חורב הוא לא רואה חשבון ואין לו קשר ללשכה. מדובר במשרת אמון. אני מנכ"ל מקצועי, וכל מי שבא לעמוד בראש המערכת רואה שמדובר באיש מקצועי. אני לא מוטרד. אני סבור כי אין אף אדם רציני שחושב ששירתתי את הצד השני".

פרידמן ציין כי דיבר עם גוזמן, "וכל השיחות בינינו היו שיחות ענייניות, לגופם של דברים, ולא מצאתי בשום שיחה שום יסוד לשום שמועה. זה חלק בעיניי ממערכת בחירות שהיתה לא קלה, ואין לה שום קשר לצד המקצועי. היו טענות אליי משני הצדדים, וזה סימן שאני עושה את עבודתי נאמנה".

בהתייחס לשאלת המשך כהונתו של פרידמן, אמר רו"ח קובי נבון, שהיה מהפעילים המובילים של גוזמן ויועצו הפוליטי: "מנכ"ל הלשכה הוא משרת אמון, ונשיא הלשכה ייכנס לתפקידו, ובמסגרת שיקוליו הוא יחליט אם פרידמן יישאר בתפקידו. פרידמן מונה לפני כ-17 שנה ביוזמתי ובשיתוף עם אבי דורון, בהיותו נשיא הלשכה. אני לא מאמין שאדם יכול להישאר בשיא אונו ולא להישחק אחרי 17 שנה".

נבון גם התייחס להתנהלותו של פרידמן במערכת הבחירות: "אין ספק כי יש טענות ואפילו צודקות מצדנו לגבי היחס שקיבלנו מפרידמן במהלך הקמפיין. להערכתי, פרידמן הוא אדם מאוד נבון ואינטליגנט, והוא יודע מה הוא צריך לעשות - אם להישאר ביוזמתו, או להתקדם לתפקיד בכיר אחר, או לנצל את הפרקטיקה כעורך דין".

חיסכון והתייעלות

ל"גלובס" נודע כי ערב הבחירות הגיש נבון ניתוח של הדו"חות הכספיים של הלשכה. מהניתוח עלה כי באמצעות שימוש באתר הלשכה והניוזלטר ניתן לחסוך כ-4 מיליון שקל בהדפסת דברי דואר יקרים. בנוסף עלה כי ניתן לחסוך מאות אלפי שקלים כתוצאה מקיצוץ בשכר, שבשנת 2008 עמד על כ-3.6 מיליון שקל.

לפי הניתוח, כתוצאה מהחיסכון בצירוף תוספת כ-3,000 חברים חדשים ללשכה, ניתן יהיה להפחית את דמי החבר ב-25%. הדבר גם יאפשר להפנות כספים לטובת פעילויות הכרחיות חדשות וכן להחזיר את מימון בית הלשכה. נבון אף מציין כי ייתכן שהלשכה תיאלץ למכור נכסים.