דרהי פרסם הצעת רכש חדשה ל-15% מ-HOT ב-35 שקל למניה

זאת לאחר שכשלה הצעת הרכש הראשונה שלו ל-5% מ-HOT ב-33.5 שקל למניה ■ אם ההצעה החדשה תתקבל, היקף העסקה הכולל יתקרב לכ-900 מיליון שקל ■ לפועלים ולבינלאומי נתח של 8% המועמד למכירה לדרהי

איש העסקים הצרפתי פטריק דרהי, המחזיק בכ-20% ממניות HOT , הגיש היום (ה') הצעת רכש ל-15% נוספים ממניות החברה. זוהי הצעת הרכש השנייה שמגיש דרהי בתוך כחודשיים, לאחר שהצעת הרכש הראשונה שהגיש לרכישת 5% ממניות HOT כשלה.

בעקבות זאת משפר היום (ה') דרהי את הצעתו וקובע רף של 35 שקל למניה - לעומת מחיר קודם של 33.5 שקל, זאת בנוסף להגדלת כמות המניות אותה הוא מציע לרכוש.

הצעתו של דרהי נעשית בידיעת בעלי המניות האחרים ב-HOT ובהתאם לסיכום ביניהם, לפיו דרהי יוכל להגדיל את כמות המניות שהוא מחזיק ולהפוך לשותף פעיל בדירקטוריון - זאת מבלי שיהפוך לבעל השליטה בחברה.

ההערכה היא כי דרהי קיבל אינדיקציות כי אם ישפר את הצעתו, יש סיכוי טוב שיצליח לקנות לפחות את הנתח בו חפץ מלכתחילה. בעיקר מדובר על החזקות באחוזים בודדים המצויות אצל הבנקים ואצל גופים מוסדיים אחרים.

לבנק הפועלים ולבנק הבינלאומי במשותף יש החזקה של כ-8% ב-HOT. מה שחשוב לדרהי הוא להצליח ולרכוש לפחות 5% מסך ההצעה שהציע, זאת על מנת להגיע להחזקה של 25% לפחות בחברה - מה שיחזק את מעמדו בה.

נזכיר כי את חבילת המניות שרכש דרהי מבנק לאומי הוא רכש בתמורה ל-381 מיליון שקל, המהווים 14.96% ממניות HOT לפי מחיר של 33.5 שקל - כך שאם הצעת הרכש הנוכחית שלו תתקבל, יתקרב היקף העסקה הכולל לכ-900 מיליון שקל.