סין הצליחה לייצר 7.57 מיליון מקומות עבודה חדשים בתוך 8 חודשים

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] אילן מאור, מנכ"ל SHENG-BDO (ישראל), בסקירה על הסקטור הפיננסי, ענף הטכנולוגיה ושוק הצריכה של סין

סין טיפסה שלב נוסף בדרוג הכלכלות התחרותיות בעולם ועלתה למקום 29. הדירוג מפורסם מדי שנה ע"י הפורום הכלכלי הבינ"ל WEF (סין מוקמה במקום 54 בשנת 2007). על פי נתוני הוועדה לרגולציה בנקאית של סין עד שנת 2011 יפתחו 1,027 בנקים באזורים הכפריים על מנת להאיץ את כלכלת האזורים הפחות מפותחים במדינה.

היקף החובות המסופקים (NPL) בסקטור הבנקאות הסיני ממשיך לרדת, על אף ההתרחבות המהירה בניפוק הלוואות במחצית הראשונה של השנה, שמטרתה לסייע בהאצת הצמיחה במדינה. שיעור החובות המסופקים עומד כיום בממוצע על 1.77%, ירידה של 0.65% ביחס לאשתקד.

במהלך שמונת החודשים הראשונים של השנה סין הצליחה לייצר 7.57 מיליון מקומות עבודה חדשים (84% מהיעד השנתי). שיעור האבטלה במגזר העירוני שמר על רמה של 4.3%. יחד עם זאת, 30% מבין 6.11 בוגרי האוניברסיטאות הטריים עודם מובטלים ושיעור דומה מבין 5 מיליון המובטלים החדשים עדיין לא מצאו עבודה חלופית.

טכנולוגיה והי טק

חברת הטלקום הספרדית טלפוניקה וספקית הטלפון הסינית, חברת China Unicom, סיכמו על עסקת חילופי מניות בהיקף של 2 מיליארד דולר ארה"ב. חברת טלפוניקה תקבל תמורת מיליארד דולר מניות בהיקף של 2.6% מהחברה הסינית ובכך תגדיל אחזקותיה בחברת צ'יינה יוניקום לרמה של 8% (ותהיה מחזיקת המניות היחידה הגדולה בחברה). צ'יינה יוניקום מצידה תקבל תמורת מיליארד דולר 0.88% מהחברה הספרדית. שתי החברות צפויות לחזק השת"פ ביניהן ובמסגרת זו לבצע רכש משותף של ציוד תשתית וטלפונים, ישתפו פעולה בפיתוח שירותים, ירחיבו מו"פ משותף ועוד.

יצרניות טלקום סיניות (ובראשן חברת Huawei וחברת ZTE) זכו בחלק הארי (88%) של המכרז לאספקת 39,000 תחנות בסיס לרשת הדור השלישי של ספקית הטלקום הסינית China Mobile. שתי יצרניות זרות (חברת Nokia-Siemens וחברת Ericsson) ישלימו את הרכישה ויספקו 6% כל אחת. עם השלמת הפרויקט, בהיקף של 1.3 מיליארד דולר, תשיג הספקית כיסוי של 70% משטח סין.

ספקית הטלקום הסינית צ'יינה מובייל בחרה ביצרנית הטלקום הבינ"ל אלקטל לוסנט ובחברת הטלקום הסינית דטאנג מובייל לפריסת רשת הדור השלישי שלה (בתקן TD-SCDMA) ב-11 פרובינציות.

יצרנית הטלקום הסינית Huawei נבחרה כספקית ציוד גישה לרשת Wimax שפורסת חברת Clearwire האמריקאית.

יצרנית המחשבים דל מחשבים מפתחת מכשיר סלולארי חדש עבור ספקית הטלקום הסינית צ'יינה מובייל. אב הטיפוס הוצג בפני החברה הסינית.

מוצרי צריכה

הביקוש לתכשיטי זהב בסין עלה ברבעון השני של 2009, בשיעור של 6% - נתון מרשים במיוחד לנוכח ירידה של 26% בשוק העולמי.

חברת Jiangsheng Trading וחברת Cardanro (שתיהן מפרובינציית Guangdong) מתכננות לרכוש מחברת האופנה פייר קרדן חלק מעסקי הביגוד והאביזרים שלה (32 רשיונות). היקף הרכישה מוערך ב-280 מיליון דולר.

באדיבות אילן מאור, מנכ"ל SHENG-BDO (ישראל) מפירמת BDO זיו האפט.