אאודי במו"מ לרכישת 10% מבאיירן מינכן עבור 100 מיליון אירו

כך מדווח "הבילד" ■ יצרנית הרכבים משמשת כספונסרית של מועדון הכדורגל הגרמני ■ אם העסקה תושלם, יישארו 80% מהקבוצה בידי הציבור ו-10% בידי אדידס

באיירן מינכן תמכור 10% מאחזקותיה ליצרנית הרכבים אאודי עבור 100 מיליון אירו. כך פרסם בסוף השבוע עיתון "הבילד", שטוען כי יריבתה של מכבי חיפה בליגת האלופות תשתמש בכסף שתגייס על מנת להחזיר חובות שהצטברו למועדון עבור בניית אצטדיון האליאנץ ארנה.

עלות הקמת האצטדיון שנפתח ב-2005 נאמדת ב-340 מיליון אירו, והתחלקה בין באיירן מינכן, יריבתה העירונית מינכן 1860 והעירייה המקומית. עם זאת, כיום האצטדיון שייך בלעדית לבאיירן, לאחר שרכשה את חלקה של 1860 באצטדיון, בעוד הכסף מהעירייה הגיע כתרומה.

מנהל באיירן מינכן, אולי האנס, לא הכחיש כי המועדון הבווארי מנהל מו"מ על מכירת חלק מאחזקותיו. "לא אציין שמות של חברות, אבל אנחנו נמצאים במגעים מתקדמים עם חברה בנוגע למכירת מניות. הולך להיות סתיו נהדר עבור המחלקה הפיננסית של באיירן".

אם העסקה תצא לפועל בחודש הבא כמתוכנן, הבעלות על באיירן תתחלק בצורה הבאה: 80% יישארו בידי חברי המועדון (החוק בבונדסליגה מחייב קבוצות להרכיב בעלות ציבורית של 51% לפחות); 10% יישארו בידי אדידס, ספונסרית ההלבשה של הקבוצה שרכשה ב-2002 את אחזקותיה עבור 77 מיליון אירו; ו-10% יגיעו לידיה של אאודי, שנותנת חסות לבאיירן ומספקת רכבים לשחקניה.