מכתשים אגן חודרת לתחום חדש: השבחת זרעים חקלאיים

הודיעה כי תשקיע 37 מיליון דולר על פני 5 שנים במיזם המשותף עם חברת סיבוס גלובל לפיתוח תכונות משופרות לזרעים שמיועדים בעיקר לשוק האירופי ■ למכתשים אגן ניתנה אופציה לרכישה של 50.1% מסיבוס גלובל

חברת מכתשים אגן הודיעה כי חתמה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי לפיו תשקיע במיזם המשותף סך של 37 מיליון דולר על פני 5 שנים יחד עם חברת סיבוס גלובל העוסקת בפיתוח תכונות משופרות לזרעים בחמישה גידולים חקלאיים עיקריים שמיועדים בעיקר לשוק האירופי.

בנוסף נחתם הסכם השקעה אסטרטגי לפיו קיימת למכתשים אגן אופציה להמיר ההשקעה ולהעלות בהדרגה את החזקתה בחברה עד ל-50.1% מחברת סיבוס גלובל.

מכתשים אגן וסיבוס צופות כי השימוש בזרעים בעלי תכונות משופרות אלו ייצור ערך כלכלי ניכר לחקלאים ויאפשר שימוש ידידותי ויעיל יותר לסביבה בתשומות לחקלאות.

יו"ר ומנכ"ל מכתשים אגן, אברהם ביגר: "אנו שמחים מאד להודיע ל כניסה מחושבת לתחומי התכונות והזרעים, אשר תפתח בפנינו את האפשרות להשתתף בערך הגלום בהם וכן תקדם את התחום האינובטיבי של מכתשים אגן ואת מיצובה בשוק". ביגר הוסיף כי "ההשקעה בסיבוס, שהנה חברת מחקר ופיתוח מובילה בעלת טכנולוגיות יחודיות, תאפשר לנו להיות שותפים בלמעלה מ-50% בחברה מבטיחה זו, ויש בה פוטנציאל להפוך לתחום עסקי חדש עבור מכתשים אגן".

נשיא סיבוס גלובל, קית' ווקר: טכנולוגיית ה-RTDS הנה בעלת פוטנציאל במגוון יישומים מסחריים בתחומי החקלאות, כמו גם בתחומים אחרים של ביו אנרגיה ושמנים ייחודיים".

סיבוס היא חברה פרטית המפתחת תכונות משופרות בצמחים למגזר החקלאי. לחברה יש כבר את הפלטפורמה באמצעותה ניתן לפתח תכונות בצמח מבלי לשנות את ה-DNA שלו. לדברי מכתשים אגן, הטכנולוגיה של החברה מאפשרת פיתוח תכונות לצמח בשיטה מדויקת ומהירה יותר לעומת הכלאת הזנים שנהוגה היום.

מכתשים אגן מביאה לתחום הפיתוח את היכרותה עם תחום הכימיה והשוק. בסופו של דבר, אמורה החברה לייצר זרעים שיכילו תכונות מיוחדות הקשורות ליכולת ההגנה שלהם. כמו כן, מכתשים אגן תמכור מוצרים כימיים מלווים המתאימים לאותם הזרעים.

נציין כי מכתשים אגן נכנסת בזאת לתחום הנשלט על ידי חברת מונסנטו ובו בולטת גם חברת אבוג'ן. כאשר מונסנטו היא גם מובילת השוק בו פעלה מכתשים אגן עד כה כיצרנית של קוטלי עשבים וחומרי הדברה שונים המיועדים לחקלאות.

הודעה זו של החברה באה כשבוע לאחר שהסוכנות האמריקנית להגנת הסביבה (Environmental Protection Agency) הודיעה כי תטיל הגבלות על שלושה חומרי הדברה ליבולים, שמיוצרים בין השאר ע"י החברה הישראלית.

ה-EPA מתכוונת להגביל את השימוש במדבירים באזורי מחייה של דגי הסלמון ודג הנהר steelhead. החוקים החדשים יגבילו את השימוש של החקלאים במדבירים chlorpyrifos ,diazinon ו-malathion - בקליפורניה, איידהו, אורגון ו-וושינגטון.