11 חודשי מאסר בפועל למיכאל מור שהורשע בסחיטת שוטרים ושופטים

מכיוון שמור כבר ריצה 8 חודשי מאסר, משמעות ההחלטה היא כי הוא ישוחרר מהכלא בעוד כחודשיים בלבד ■ השר לבטחון פנים, יצחק אהרנוביץ': "העונש הקל למי שאיים על שוטרים ושופטים נותן רוח גבית לפשיעה"

בית משפט השלום בנצרת גזר 11 חודשי מאסר בפועל על העבריין מיכאל מור, שהורשע בעשרות מקרים של סחיטה באיומים של שוטרים ושופטים.

מכיוון שמור כבר ריצה 8 חודשי מאסר, משמעות ההחלטה היא כי הוא ישוחרר מכותלי הכלא בעוד כחודשיים בלבד. את הסדר הטיעון שגובש עם פרקליטיו של מור חשף לראשונה כתב חדשות 2, גיא פלג, לפני כחודשיים וחצי.

בנוסף קבעה השופטת יפעת שטרית כי על מור, שהורשע על-פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, תיאסר הכניסה לנהריה למשך 13 חודשים, ויהיה עליו להתגורר דרומית לחיפה. כמו כן נגזרו עליו עונשי מאסר על-תנאי.

חבריו ושותפיו העסקיים של מור ליוו אותו היום (ג') לבית המשפט והביעו סיפוק מההחלטה. "הוא הצדיק שבצדיקים", הסביר אחד מהם, "סתם מחפשים אותו".

גם עורכי דינו של מור לא התאכזבו. "בית המשפט קיבל את הטיעון שלנו, ואנו חושבים שזה עונש סביר", ציין אחד מהם.

השר לביטחון פנים: "העונש - רוח גבית לפשיעה"

בפרקליטות מחוז צפון הסבירו כי הם ביקשו להטיל על מור עונש של שנתיים מאסר, אך הדגישו כי חשוב היה לפעול למען הרגעת הרוחות בעיר. "אנחנו מקווים כי גל האלימות ששטף את נהריה כבר מאחורינו", אמרו בפרקליטות.

השר לביטחון פנים, יצחק אהרנוביץ', היה הרבה יותר נחרץ בתגובתו לגזר הדין. "העונש הקל למי שאיים על שוטרים ושופטים נותן רוח גבית לפשיעה", אמר השר לאחר הכרעת בית המשפט. "יש לזכור כי מדובר במקרה חמור ביותר של אחד מראשי ארגוני הפשע שאיים על שופטים ושוטרים בישראל. גובה העונש, המשאיר לריצוי חודשים ספורים בלבד, מעביר מסר קשה מאוד".