5 'ETF'ים עם תמיכה קרובה

ממשיכים להשקיע באנרגיה הירוקה

בשבוע שעבר עסקנו כאן בהשקעות גלובאליות באנרגיה הירוקה, גם בשבוע הנוכחי אנחנו ממשיכים בעניין זה, ואף הגדלנו פוזיציה בתיק קניון המניות.

היום נחזור לעולם ה-'ETF'ים של המדינות ונציין כמה מהן שנמצאות במצב טכני סביר גם מבחינת הסיכון. בסך הכל, מרבית מדדי העולם (כן, לא רק מדדי וול סטריט ותל אביב 25) עלו יפה כך שתחושת הסיכון והחשש מנפילה שאחרי, הם גלובליים ולכן נרצה להיות קרובים לרמת תמיכה. חלק מה-'ETF'ים שנציג להלן אינן כל כך סחירות, עובדה שמעלה במעט את הסיכון לפוזיציות גדולות.

נתחיל ב-EWJ מיפן, בה שמנו לאחרונה את מבטחנו. המרוץ שלה כלפי מעלה נבלם קצת ובימים האחרונים היא הפגינה תשואת חסר ביחס לשוק האמריקאי, אך עדיין תקף פוטנציאל העלייה שלה וקיימת אפשרות לתמיכה קרובה ב-10 דולר. תמיכה משמעותית יותר שוכנת ב-9.5 דולר וניתן להגן מתחתיה.

EWT עשויה לתת תחושה של פחד גבהים אבל יש סיכוי שהמומנטום החזק יצליח לשמור אותה במגמת עלייה. המהלך שלה מעל לרמת ה-11.5 דולר סימן את התחדשות מגמת העלייה, והמהלך מעל ל-12 דולר נתן סימן שורי נוסף. EWT נותנת חשיפה לטיוואן שנחשבת מעניינת בעיני משקיעים רבים. מהלך מעל ל-12.3 דולר יחשב סימן שורי. הגנה מתחת ל-12 דולר לאגרסיביים והגנה מתחת ל-11.5 דולר לסולידיים.

GULF היא ETF חדשה יחסית ולא כל כך סחירה אבל יש בה עניין טכני. את השם שלה היינו חייבים לתת באנגלית: WisdomTree Middle East Dividend Fund . כן, כן, חשיפה למניות של חברות המשלמות דיבידנד הפועלות משכנותינו: מרוקו, מצריים ואחרות. האחזקה הגדולה היא מרוקו טלקום. למעט נושא הסחירות, נראה כי יש לה תמיכה יפה ובכלל, מדובר בגיוון בריא (שוב, למעט סוגיית הסחירות) לתיק ההשקעות. לשיקולכם.

פיזור מכיוון הסקטורים

ונחזור לאנרגיה. FAN היא ETF גלובאלית להשקעה בסקטור אנרגיית הרוח, אמנם הסחירות בנייר לא גבוהה אך זו סבירה למשקיע הביתי. המהלך מעל ל-16 דולר הוא סימן שורי ורמת ה-16 דולר משמשת כרמת תמיכה מתחתיה. ניתן למקם פקודת הגנה (אפשר מתחת ל-15.7 דולר).

IPU, שסחירותה נמוכה מאוד, נותנת חשיפה בינלאומית לסקטור ה-Utilities. הפיזור הגלובאלי הוא טוב ואת המקום הראשון תופסת גרמניה. הגנה מתחת ל-22.5 דולר