סקר: כתוצאה מהמשבר - האמריקנים מתחתנים פחות

מפקד אוכלוסין בארה"ב: אמריקנים מבלים יותר זמן על הכביש, נוטים פחות לשנות את מקום מגוריהם, ודוחים את הנישואין ורכישת בתים

אמריקנים מבלים יותר זמן על הכביש, נוטים פחות לשנות את מקום מגוריהם, ודוחים את הנישואין ורכישת הבתים. כך עולה ממפקד אוכלוסין שנערך בארה"ב.

מומחים לדמוגרפיה אמרו כי נתונים הינם משמעותיים ומדגישים את הנזק העמוק שגרם המיתון. הנתונים מגיעים ממפקד אוכלוסין שנעשה בקרב שלושה מיליון משקי בית בארה"ב, ששואל אותם לגבי היבטים שונים בחיים.

תוצאות הסקר מראות כי שלושה רבעים הגברים בארה"ב, בשנות ה-20 לחייהם, לא התחתנו אף פעם. לעומת שני שלישים מהנשים באותו טווח גיל. סוציולוגים טוענים כי לנוכח המשבר, לוקח לצעירים יותר זמן להגיע לעצמאות כלכלית. הם דוחים את הנישואין כי נאבקים למצוא עבודה טובה או כי הם שואפים להעשיר את ההון האנושי שלהם על ידי רכישת תארים מתקדמים.

אחוז האמריקנים שנוסעים לעבודה לבד ירד בשנה שעברה ל-75.5%- השיעור הנמוך ביותר מזה עשור, כך עולה מהתוצאות. זאת משום שנמאס לאנשים לשלם קרוב ל-4 דולר לגלון דלק. אנשים התחילו לנסוע לעבודה יחד ולהתחלק בעלויות הדלק ויש כאלה שעברו לתחבורה הציבורית.

הסקר עוד מראה כי זמן נסיעה ממוצע לעבודה עלה ל-25.5 דקות כי אנשים נאלצו לעזוב את הבית מוקדם יותר בבוקר כדי לאסוף חבריהם לנסיעה המשותפת או כדי לתפוס אוטובוס או רכבת תחתית.

אמריקנים רבים היו לא משנים את מקום מגוריהם ונשארים בערים הגדולות, בה קווי האשראי יותר. הנתונים מראים כי הניידות הגיעה לשפל של 60 שנה.

בנוסף, שיעור בעלי הבתים ירד ל-66.6% בשנה שעברה - הנמוך ביותר מזה שש שנים, לאחר שהגיע לשיא של 67.3% בשנת 2006.

"המיתון השפיע על כולם בדרך זו או אחרת, משפחות נוקטות באסטרטגיות שונות כדי להתמודד עם מציאות כלכלית חדשה", אמר מארק מאת'ר, סגן נשיא במכון המחקר האמריקני Population Reference Bureau.

"אובדן משרות בפועל והחשש מאובדן עבודה מעלים תחושות של חוסר ביטחון כלכלי ועלולים ליצור מתח חברתי", הוסיף.