צ'רלטון רכשה את זכויות השידור של הליגה הספרדית בכדורסל

מפעילת ערוצי ספורט 1 וספורט 2 תשדר בעונה הקרובה את משחקי הליגה, בין היתר את משחקיו של ליאור אליהו ■ ביחד עם ישראל, תשודר הליגה ב-12 מדינות באירופה

חברת צ'רלטון רכשה את זכויות השידור של הליגה הספרדית בכדורסל לעונה הקרובה. ההסכם בין הצדדים כולל את טורניר הסופר-קאפ שייערך ב-2-3 באוקטובר בגראן קנאריה בהשתתפות ריאל מדריד, ברצלונה, גראן קנאריה וקאחה לבורל (טאו ויטוריה לשעבר). הליגה עצמה תיפתח ב-10 באוקטובר.

במסגרת ההסכם יהיה לצ'רלטון אפשרות לשידור משחק אחד ביום שבת מדי מחזור, ובנוסף אופציה לשדר גם אחד מהמשחקים ביום ראשון ומגזין לסיכום המחזור.

הליגה הספרדית צפויה להיות השנה אטרקטיבית במיוחד עבור אוהדי הכדורסל בישראל, עם הצטרפותו של ליאור אליהו לקבוצת קאחה לבורל. בנבחרת ספרד, שזכתה השבוע באליפות אירופה, משחקים 7 נציגים מהליגה הספרדית. בנוסף, את ספרד ימשיכו לייצג העונה 4 קבוצות ביורוליג (ברצלונה, ריאל מדריד, קאחה לבורל ומלאגה).

מינהלת הליגה הספרדית חתמה עד כה על הסכמי שידור עם 40 תחנות מחוץ לספרד. באירופה היא תשודר ביוון, ליטא, רומניה, סרביה, קרואטיה, בוסניה, סלובניה, מונטנגרו, פולין, טורקיה, קפריסין וישראל. בדרום אמריקה היא חתמה על הסכמי שידור עם ברזיל ומקסיקו, ואף חתמה לאחרונה עם ערוץ הספורט של דובאי שמשדר למזרח-התיכון ולצפון אפריקה.

מינהלת הליגה הספרדית צפויה להכניס השנה מעל 20 מיליון אירו מזכויות שידור.

מנכ"ל הליגה הספרדית, ג'וזף סנספלדה, אמר: "ההסכם עם צ'רלטון הוא מצוין עבור הליגה ועבור הכדורסל הספרדי. הכדורסל בישראל הוא מסורת, כך שזה כבוד גדול עבורינו להיחשף לציבור אוהדי ספורט באמצעות הערוצים ספורט 1 וספורט 2. יחד עם ההסכם שנחתם בישראל, הליגה הספרדית תגיע ליותר מ-40 מדינות, מה שיכול להעיד על העניין בכדורסל הספרדי מחוץ למדינה".