רם בלינקוב, מאיר שני ויעקב אלינב - המועמדים ליו"ר דפי זהב

במקביל לניסיונותיהם של מחזיקי האג"ח בדפי זהב למצוא משקיע לחברה, הם בוחנים את החלפתו של יו"ר החברה איתן אוליאל

במקביל לניסיונותיהם של מחזיקי האג"ח בדפי זהב למצוא משקיע לחברה, הם בוחנים את החלפתו של יו"ר החברה, איתן אוליאל. ל"גלובס" נודע כי על הפרק עומדים שמותיהם של 3 מועמדים שהוצעו מטעם הגופים המרכזיים בנציגות: רם בלינקוב, מאיר שני ויעקב אלינב.

בלינקוב, 54, שימש עד לפני מספר חודשים כממונה על התקציבים באוצר. במאי הוא התפטר בפתאומיות על רקע חילוקי דעות עם ראשי משרד האוצר ואי-הסכמתו עם התקציב ואופן עריכת המשא-ומתן עליו. לפני כן שימש כמנכ"ל משרד הפנים בתקופת שר האוצר רוני בר-און, וקודם לכן כיהן כמנכ"ל HOT.

שני, 64, משמש כיום כמנכ"ל גרינסטון וכיו"ר שרם פודים טכנולוגיות, שתיהן מקבוצת שרם-פודים, וכן כדירקטור בלידר השקעות, גם היא נמנית על הקבוצה. שני שימש בעבר כמנכ"ל כלל תעשיות מקבוצת אי.די.בי, ממנה פרש ביוני 2003.

אלינב, 65, שימש כיו"ר בית ההשקעות דש. בעבר הרחוק יותר היה המשנה למנכ"ל בנק הפועלים ומילא שורה של תפקידים בבנק, ביניהם ממונה על האשראי בחטיבה העסקית. שמו של אלינב - המכהן כיום כדירקטור במספר חברות, ובהן דלק נדל"ן שבשליטת יצחק תשובה וצנורות המזרח-בתיכון של קבוצת גאון - הוזכר לאחרונה בהקשר של קרנות המנוף שיזם משרד האוצר. אלינב הקים קרן מנוף ביחד עם אודי הילמן וקותי גביש, אך קבוצתו איחרה להגיש את הצעתה לאוצר ולכן נפסלה.

ניסיונותיהם של בעלי האג"ח בדפי זהב למצוא משקיע לחברה לא הניבו פרי בינתיים, ומסתמן כי הם ייאלצו לבסוף להיות בעלי המניות בחברה.

המשקיעים שהתעניינו ברכישת השליטה בדפי זהב - ובהם קרן סקיי וקרן בראשית, צביקה בארינבוים, וקרן קלירמארק שגילתה התעניינות ראשונית - משכו את הצעותיהם בחודש החולף. זאת, בין היתר על רקע בעיית מיסוי בה נתקלו המציעים.

דפי זהב נקלעה לקשיים לפני כחצי שנה. חובותיה מסתכמים ב-350 מיליון שקל לבעלי האג"ח שלה וב-160 מיליון שקל לבנק הפועלים.