המניה של הערב בנאסד"ק: BSDM שמזנקת ב-115%

בכנס האירופי לסרטן הוצגו תוצאות מחקר בו נעשה שימוש במכשיר החברה המיועד לחימום רקמות הנגועות בסרטן ■ המחקר הוכיח כי טיפול בחום אלקטרומגנטי הופך את הטיפול הכימותרפי ליעיל פי שניים

המניה של היום בנאסד"ק היא ללא ספק מנייתה של יצרנית הציוד הרפואי לטיפול בסרטן, BSDM שמזנקת בכ-115% ומרכזת מחזור של כ-10 מיליון מניות ונסחרת ב-4.07 דולר למניה, לאחר שמחקר שבוצע בגרמניה והוצג בכנס האירופי לסרטן שנערך בברלין הוכיח כי חימום באמצעות אנרגיה אלקטרומגנטית של גידולים סרטניים הופך אותם לרגישים יותר לטיפול, וחולים אשר זוכים לטיפול משולב של חימום וכימותרפיה הינם בעלי הסיכויים הגבוהים ביותר להישאר בחיים נקיים מסרטן, ביחס לחולים אשר טופלו רק באמצעות כימותרפיה.

ממצאי המחקר גם מראים כי יתכן וניתן יהיה להפחית את מינון הכימותרפיה הניתן לחולי הסרטן במידה ויטופלו גם בשיטת חימום הרקמות, עם כי מודגש כי הערכה זו זקוקה לאישוש מחקרי נוסף.

החוקרים הגרמנים אשר בחנו חולים שהגידולים הסרטניים אצלם היו ברקמות הרכות כגון שרירים, שכבות השומן ורקמות סביב הפרקים, מצאו כי הטיפול בחימום יותר מהכפיל את היחס של החולים שהגידולים שלהם הגיבו לטיפול הכימותרפי. לא פחות חשוב הוא שהמחקר גם הוכיח כי תהליך החימום לא הגדיל את ההשפעה הפוגעת של הטיפול הכימותראפי בחולים.

חברת BSD הינה יצרנית של מערכות לטיפול בחימום בהם השתמשו החוקרים. באמצעות המכשירים שמייצרת החברה אשר יוצרים היפרתרמיה מקומית, ממקדים את האנרגיה האלקטרומגנטית לשם חימום הרקמות בגידול ובסביבתו ל-40-43 מעלות צלזיוס. החימום לא רק הורג את תאי הסרטן, אלא גם משפר את השפעת הטיפול הכימותרפי על התאים שהופכים לרגישים יותר. בנוסף מגביר הטיפול את זרימת הדם באיזור, מה שמאפשר לחומרי הכימותרפיה להיות בעלי השפעה רבה יותר.