פרשת הגופות המותרות: אלי פחימה נאשם ברצח ביאטריס רודוב ובתה דניס

לבית המשפט המחוזי בת"א הוגש הבוקר כתב אישום חמור נגד אלי פחימה מקריית-שמונה, הנאשם בעבירות של רצח, שיבוש הליכי משפט, גניבה, זיוף וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות

פרקליטות מחוז תל-אביב הגישה הבוקר (ד') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום חמור נגד אלי פחימה מקריית-שמונה, הנאשם ברצח הכפול של ביאטריס רודוב ובתה דניס ברמת-גן לפני כחודש וחצי, ובכך שביתר את גופותיהן והשליכן לפח אשפה ברמת-גן ולנחל אלכסנדר, כשהן כרותות ראש וגפיים.

פחימה מואשם בעבירות של רצח, שיבוש הליכי משפט, גניבה, זיוף וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, בין היתר מאחר שלאחר שרצח את האם זייף צ'ק על שמה בסכום של 10,000 שקל, ופדה את תמורתו. הפרקליטות מכנה מעשה זה "הרצחת וגם ירשת".

על-פי כתב האישום, פחימה קיים מערכת יחסים זוגית עם הבת דניס, שהיתה בת 36, וכן עם נשים נוספות, ונהג ללון בדירתה של האם ברמת-גן מפעם לפעם. הוא נאשם כי לאחר שהחליט לרצוח את השתיים, הוא ביתר את גופתה של האם והשליך אותה לפח אשפה השייך לבניין מגורים סמוך, ואז ניסה להבעיר את הפח. במקביל השליך את גופתה של הבת לנחל אלכסנדר. חלקי גופתה של הבת נמצאו לאחר שמטיילים באזור "גשר הצבים" בנחל אלכסנדר הבחינו בכף רגל אדם צפה על מימי הנחל.

פחימה, שנעצר מספר ימים לאחר גילוי הגופות, ביצע על-פי הטענה פעולות רבות שנועדו להעלים את הראיות למעשיו. בין היתר קירצף את הדירה, שטף את השטיחים והספות, העלים פריטי ריהוט שונים, צבע את הקירות בצבע אפרסק וניקה ביסודיות את רכבה של האם שבו השתמש.

בחקירתו הוא הכחיש את מעשיו, וטען כי בעקבות ויכוח בין האם לבתה הודיעה הבת כי היא עוזבת את הדירה ונוסעת לאילת, וכי הוא נסע אחריה אך לא יצר קשר עם האם ובתה מאז, ובלילות הבאים לן בבית בת-זוגו האחרת בבת-ים. אלא שמדובב שהוכנס לתאו שמע ממנו על כוונתו "לצאת מהתיק בשל בעיות פסיכיאטריות", וכן שמע את פחימה משנן את שם הכדור "קלונקס". מאוחר יותר סיפר פחימה למדובבים שאמר לפסיכיאטר כי הוא "שומע קולות".

ראיות נוספות שנאספו נגד פחימה כוללות עדויות של שכנים בבניין מגוריה של האם ובבניינים סמוכים, ששמעו צרחות של אשה וקולות שנשמעו כמו חפירות ומהלומות; עדות של אחת השכנות שהביטה מהחלון והבחינה בפחימה כשהוא מסתכל החוצה ממרפסת הדירה; עדות של אחת השכנות שלפיה ראתה אדם גורר פח אשפה ירוק מרחוב סמוך לבניין מגוריה של האם; עדות של שכן שהבחין בפחימה שוטף את השטיחים בדירה באופן מוזר; וכן שקיות ניילון של רשת חנויות בבת-ים שנמצאו הן בפח האשפה הבוער והן בדירתה של האם, והודאה של פחימה כי הוא נוהג לקנות באותה רשת חנויות.

כשהגיעו השוטרים לדירתה של האם הם חשו בריח של צבע טרי. התברר כי חלק מקירות הדירה נצבעו בצבע אפרסק, שלא תאם את הגוון הבהיר של יתר הדירה. קרובי משפחה העידו כי הדירה כולה היתה צבועה בגוון בהיר לפני ליל הרצח. בנוסף, בעת שפחימה נעצר נמצא כתם צבע בגוון אפרסק על ציפורן אצבעו. פח צבע בגוון אפרסק נמצא בדירת בת-זוגו האחרת של פחימה בבת-ים. בין הראיות הנוספות רישום מחברת הטלפון הסלולרי של פחימה, שלפיה שהה במכמורת, סמוך לנחל אלכסנדר, 3 ימים לפני מציאת גופתה של הבת במימי הנחל.