4. שלמור-אבנון-עמיחי

זאת הייתה שנה סוערת במיוחד לשלמור-אבנון-עמיחי, המשרד עם היקף התקציבים השלישי בגודלו בשוק

בעלים: רמי שלמור, שלומי אבנון, גדעון עמיחי וחברת הפרסום Y&R

מנכ"לים משותפים: רמי שלמור, שלומי אבנון וגדעון עמיחי

שנת יסוד: 1989

עובדים: 150

לקוחות בולטים: שטראוס גרופ, פרטנר, ישראכרט, אמריקן-אקספרס, כולמוביל

תקציבים מנוהלים יוני 2009: 143.3 מיליון שקל

צמיחה מחצית ראשונה 2009: 19%-

השנה שהייתה: זאת הייתה שנה סוערת במיוחד לשלמור אבנון עמיחי, המשרד עם היקף התקציבים השלישי בגודלו בשוק. קיצוצי תקציב של לקוחות, לצד אובדן של כמה, הביאו לצמיחה שלילית של 19%- במחצית הראשונה של 2009. בנוסף, נתוני המשרד מראים שהוא סובל מנחיתות מסוימת בנאמנות הלקוחות (תקציבים שמטופלים אצלו מעל חמש שנים) ביחס למשרדים הגדולים האחרים.

גם ברמת הפרסים המשרד עבר שנה הפכפכה. מצד אחד, הוא הביא הרבה כבוד לעצמו ולענף, כשזכה באריה כסף ושלושה אריות ארד בקאן, לאחר שהדגיש שהוא שואף למצב את עצמו כמי שמצליח בחו"ל. בישראל, לעומת זאת, הוא אמנם זכה בשני פרסי זהב באפ"י, אך החליט לא השתתף בקקטוס הזהב. על אף ציון גבוה מאוד שניתן במדד לפרסים בחו"ל, ההחלטה בכל זאת פגעה במשרד, בפרמטר שסוכם את כל הפרסים שקיבל ביחס לתקציב. מאזן מעט את התמונה סקר המפרסמים, בו דורג המשרד במקום השלישי.

ברמה התדמיתית הייתה זו שנה לא פשוטה למשרד. במשך שנים הוא נתפס כאחד שלא רצה להיכנס למלחמות, ודאג להתנהלות תקשורתית מכובדת. השנה נסדקה התדמית בקרב עם ראובני-פרידן סביב נושא חברת המדיה יונייטד. הרפש שעף משני הצדדים עלול היה לפגוע קשה במשרד עם תדמית פחות מוצקה, אבל כאן, מדובר כנראה בשריטה קטנה ולא כואבת במיוחד.

גם בתחום כוח האדם המשרד עבר שינויים. יורם לוי, יד ימינו של גדעון עמיחי ב-13 השנים האחרונות, עזב השנה את המשרד. עם זאת, המשרד נחשב למקום עבודה אנושי, נעים ומבוקש. לראייה, סקר העובדים שלנו, בו הגיע המשרד למקום השני (עם אדלר-חומסקי) בשקלול ארבע הקטגוריות - שכר, התפתחות, יחסי אנוש ונחשקות.

עם הפנים ל-2010: סימנים לשינוי מגמה כבר נראים באופק. המותגים הבולטים אותם מפרסם המשרד הם יציבים ונאמנים מאוד. בימים אלה זכה המשרד בתקציב מזגני טורנדו, כ-22 מיליון שקל במחירים ריאלים, כך שלא מן הנמנע שהיקף התקציבים שירד, יאוזן במהירות.

מאחר ולא ניכר בשלמור-אבנון-עמיחי הרעב להיות מספר 1, נראה שהאתגר הגדול שלו יהיה להמציא את עצמו מחדש בכל הקשור לקריאייטיב.

לדירוג המלא של "משרד השנה": כל המשרדים, כל הנימוקים