15. שמעוני פינקלשטיין DRAFTFCB

המשרד רשם הישג מרשים השנה, שהיה הגורם המרכזי לכך שהגיע למקום ה-15 במדד של "פירמה": מקום ראשון בפרמטר הפרסים ביחס להיקף התקציבים הכולל

שותפים: דודי שמעוני, מירה פינקלשטין, DRAFTFCB מקבוצת אינטרפאבליק (25%)

שנת יסוד: 1995

עובדים: כ-45

תקציבים מנוהלים יוני 2009: 26.9 מיליון שקל

צמיחה מחצית ראשונה 2009: 28% -

השנה שהייתה: שמעוני פינקלשטיין מדורג במקום ה-16 בשוק מבחינת היקף תקציבים, מה שלא מאפשר לו להגיע לנוכחות מאסיבית של קמפיניים במדיה - על אחת כמה וכמה בתקופה שבה רשם המשרד צמיחה שלילית של 28%.

עם זאת, צריך לקחת בחשבון שעם הגעתו של קובי ברקי למשרד כמנהל קריאייטיב, היה ברור שהוא שואף למצב עצמו כמוטה קריאייטיב ולא כמוטה גודל. המשרד רשם הישג מרשים השנה, שהיה הגורם המרכזי לכך שהגיע למקום ה-15 במדד של "פירמה": מקום ראשון בפרמטר הפרסים ביחס להיקף התקציבים הכולל. שמעוני-פינקלשטיין הצליח לגרוף 2 אריות ברונזה בפסטיבל קאן, ביחד עם 3 קקטוסים מוזהבים, 6 מכסף ו-2 מארד, ואלה סידרו למשרד את ההובלה בפרמטר הזה. אחרי הכל, לזכות בהיקף גדול של פרסים ביחס לתקציבי המשרד, זה דבר שגדולים ממנו לא הצליחו לעשות.

עם הפנים ל-2010: זכייה חד-פעמית יכולה להיות עניין של מזל, אבל המשרד שיחזר את ההצלחה, בעיקר פרסים בפסטיבל קאן, במשך שנתיים. ועדיין, ההצלחות בארץ ובעולם לא הצליחו ליצור בינתיים שינוי אמיתי במעמדו של המשרד. מצד אחד, כל זכייה עוררה גלים בביצת הפרסום המקומית. אבל מצד שני, התקציבים החדשים עדיין לא זורמים בהמוניהם.

לדירוג המלא של "משרד השנה": כל המשרדים, כל הנימוקים