התפוצץ המו"מ לרכישת רשת חביב ע"י מחסני כמעט חינם

מחסני כמעט חינם דורשת מרשת חביב לפנות מיידית את הסניף בירקונים ■ בעלי סניף חביב בירקונים: "שילמנו שכירות עבור שנה שלמה. שיגישו תביעה ושיהיה להם לבריאות"

התפוצץ המשא-ומתן לרכישת רשת חביב על-ידי רשת מחסני כמעט חינם - כך נודע ל"גלובס".

כפי שנחשף ב"גלובס" ביוני האחרון, רשת מחסני כמעט חינם שבבעלות האחים רני ועדי צים, חתמה על הסכם לשכירת המבנה בירקונים שבו פועל סניף הדגל של רשת חביב. ההסכם שנחתם מול בעלי הנכס נעשה שלא על דעת בעלי רשת חביב, וההערכה היא כי הוא גם תשלום חד-פעמי לבעל הנכס בגובה 5-10 מיליון שקל.

מאוחר יותר פתחה רשת מחסני כמעט חינם במשא-ומתן עם בעלי רשת חביב לגבי פינוי הסניף בירקונים וכן לרכישת שני הסניפים האחרים של רשת חביב, בקריית-אונו ובקניון הגבעה בגבעת-שמואל.

סניף רשת חביב בירקונים מצוי בבעלות יוסי חביב, יעקב תאסט ויחזקאל אצלן. שני סניפיה האחרים של רשת חביב נמצאים בבעלותו של יוסי חביב בלבד.

ואולם, המשא-ומתן שהתנהל בין הצדדים, במסגרתו דרשה רשת מחסני כמעט חינם להעביר לידיה את הסניף בירקונים לפני החגים, התפוצץ. במחסני כמעט חינם גיבו את הדרישה לפינוי הסניף בכך שחוזה השכירות בין בעלי הנכס לרשת חביב הסתיים כבר ביולי האחרון.

ל"גלובס" נודע כי לפני ימים אחדים הגישו בעלי הנכס בירקונים (אפרים מאיר, עזרא משל ולוי שטרית), יחד עם רשת מחסני כמעט חינם, תביעה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כנגד רשת חביב. במסגרת זו הם דורשים את פינוי הסניף באופן מיידי וכן תשלום פיצויים בגין אובדן הכנסות ורווחים.

מצד מחסני כמעט חינם נטען עוד כי הרשת החליטה באוגוסט האחרון לפנות את הסניף שהפעילה בפתח-תקווה, מתוך הנחה כי תקבל לידיה את הסניף בירקונים בסמוך לכך, ובהתאם תעביר את העובדים לסניף החדש.

סניף רשת חביב בירקונים משתרע על כ-2,200 מ"ר ומהווה את סניף הדגל של רשת חביב. לפי הערכות, הפדיון השנתי של הסניף עומד על כ-150 מיליון שקל. הסניף בירקונים נחשב לאחד מדגלי הקמעונאות הפרטית בארץ. ההערכות הן כי בימי השיא הגיע הסניף לפדיון שנתי של 240 מיליון שקל ויותר. בשוק מעריכים כי שווי פעילות הסניף עומד היום לכל הפחות על כ-30 מיליון שקל.

רשת מחסני כמעט חינם, שהוקמה ב-1999, נמצאת בפיתוח מואץ ומונה כיום 20 סניפים בפריסה ארצית. עד לסוף השנה הנוכחית עתידה הרשת לפתוח שני סניפים נוספים באור-עקיבא (3,000 מ"ר) וביבנה (3,200 מ"ר) בהשקעה של 16 מיליון שקל. יצויין כי במהלך 2008 רכשה כמעט חינם שני סניפים מרשת טיב טעם, בנצרת ובמודיעין.

מחזור המכירות של כמעט חינם הסתכם ברבעון הראשון השנה ב-182.2 מיליון שקל, שהניבו רווח תפעולי של 15.95 מיליון שקל. הרשת חתמה את הרבעון עם רווח נקי של 8.41 מיליון שקל.

יחזקאל אצלן, מבעלי סניף רשת חביב בירקונים, מסר בתגובה: "שילמנו שכירות לשנה שלמה. שיגישו תביעה ושיהיה להם לבריאות. ניתן לעורכי הדין לעבוד קצת".

תגובת מחסני כמעט חינם לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה.