ארקיע: באל-על איימו שאם לא נפסיק את הטיסות לפריז, ניפגע בקו לאילת

עתרה לבג"ץ נגד החלטת שר התחבורה ישראל כץ להתיר לאל-על להפעיל טיסות מנתב"ג לאילת ■ עתירתה של ארקיע מצטרפת לעתירה שהגישה שלשום ישראייר נגד אותה החלטה

חברת התעופה ארקיע עתרה היום (ד') לבג"ץ נגד שר התחבורה, ישראל כץ; רשות התעופה האזרחית; והממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן; בדרישה לבטל את החלטתו של השר להתיר לחברת אל-על להפעיל טיסות מנתב"ג לאילת.

עתירתה של ארקיע מצטרפת לעתירה דומה שהגישה שלשום (ב') חברת ישראייר נגד אותה החלטה.

לטענת ארקיע, מדובר בהחלטה בלתי חוקית בעליל שנושאת עמה תוצאה מעוותת, שלפיה אל-על, המהווה מונופול, תוכל להשתלט בסופו של דבר גם על הקו לאילת, בעוד שארקיע מנועה מלהפעיל קווי טיסה ל-99% מהיעדים שאליה טסה אל-על.

לטענת ארקיע, גורם בכיר באל-על אף איים באחרונה על בכירים בארקיע כי אם החברה לא תפסיק את פעולתה בקו הטיסה לפריז - אל-על תפגע ב"בטן הרכה" של ארקיע, כלומר הטיסות לאילת.

בנוסף לעתירה מבקשת ארקיע מבג"ץ להוציא צו ביניים, שימנע משר התחבורה לתת לאל-על אישור סופי להפעלת הקו לאילת. זאת, עד שיקוים שימוע מלא לחברת ארקיע, שבו תוכל להשמיע את מלוא נימוקיה וטיעוניה בפני שר התחבורה או ראש רשות התעופה האזרחית; וכן כל עוד אל-על חסינה למעשה מתחרות מצד חברות תעופה ישראליות ברוב המוחלט של הקווים שאותם היא מפעילה ליעדים בחו"ל; וכן עד לסיום הדיון בעתירה. (בג"ץ 7608/09).

מאל-על נמסר בתגובה: "אל-על מתייחסת בביטול לניסיונות ההכפשה של ארקיע. הדיון צריך להתקיים בין החברות למשרד התחבורה ולהתמקד בשאלה מה טוב לתיירות באילת, מה טוב לצרכן הישראלי, מה ישפר את רמת המחירים והשירות ומה יביא יותר תיירים לאילת".