זעם באירופה: גל הפיטורים לאחר מכירת אופל - בעיקר מחוץ לגרמניה

מקורבים לעסקה מסרו כי עובדי ג'נרל מוטורס בבריטניה, בבלגיה, בהולנד ובספרד יישאו ברוב נטל הצמצומים המתוכננים במסגרת המכירה

מקורות מקורבים לעסקת המכירה של יצרנית הרכב אופל מסרו כי עובדי ג'נרל מוטורס בבריטניה, בבלגיה, בהולנד ובספרד יישאו ברוב נטל הצמצומים המתוכננים במסגרת המכירה. אופל/ווקסהול נמכרה לקבוצת משקיעים בראשות החברה הקנדית מאגנה, בעסקה שגובשה בסיוע ממשלת גרמניה.

הבשורה הזו הציתה תגובות נרגזות של מנהיגי איגודים לפני עצרת שארגנו איגודי העובדים האירופים של GM במפעל החברה באנטוורפן, הולנד. לפי התוכנית של מאגנה ו-GM, המפעל הזה יהיה חייב להיסגר כדי שאופל תוכל לחזור לרווחיות.

מקורות בנאמנות שהוקמה כדי לנהל את אופל אישרו את הנתונים שהופיעו ביומון הגרמני "פרנקפורטר אלגמיינה", לפיהם 1,373 מבין 4,475 מקומות העבודה של GM בבריטניה ו-2,090 מבין 6,401 מקומות העבודה בספרד - בערך שליש מכוח העבודה בשתי המדינות - יימחקו. לפי המקורות, הקיצוצים הללו מהווים את הבסיס למו"מ בין מאגנה להנהלת GM אירופה, שהתחדש בתחילת השבוע.

התוכנית של מאגנה, המועמדת המועדפת לרכישת אופל, כוללת גם את פיטוריהם של 4,116 מבין 24,700 עובדי אופל בגרמניה - פחות מחמישית מכלל הפיטורים המתוכננים. מקורות ממשלתיים בבריטניה מסרו כי מספר המפוטרים טרם הוסכם, והוא תלוי בתוצאות הדיונים בין הממשלות השונות למאגנה וכן בהתערבות אפשרית של נציבות האיחוד האירופי נגד הפרה גרמנית פוטנציאלית של חוקי הסיוע לחברות מסחריות.

קלאוס פרנץ, ראש איגוד עובדי אופל/GM באירופה, מסר ל"פייננשל טיימס" שהמספרים שפורסמו אינם משקפים את מצב הדיונים בין עובדי החברה למאגנה. רק סיכום מוצלח של הדיונים הללו יאפשר את סיום העסקה, בהיקף של 4.5 מיליארד אירו לרכישת אופל מידיה של GM אירופה. מאגנה נושאת ונותנת במקביל גם עם הממשלות האירופיות, שאמורות לספק מימון חלקי לביצוע העסקה.