פייסבוק מרחיבה את פעילות הפרסום שלה בישראל

הרשת החברתית הפופולרית בעולם תאפשר הוספת פרסומות בעמוד הבית ■ את מכירת שטחי הפרסום תבצע החברה הישראלית אורידיאן

פייסבוק הודיעה כי היא מרחיבה את פעילות הפרסום שלה בישראל על-ידי הוספת פרסומות בעמוד הבית. עד כה ניתן היה לפרסם בעמודים פנימיים, אך לא בעמוד הבית.

את מכירת שטחי הפרסום תבצע חברת אורידיאן הישראלית, שנרכשה לפני פחות משנתיים על-ידי Ybrant Digital ההודית בתמורה ל-20 מיליון דולר.

אורידיאן, שמשרדיה ממוקמים בהרצליה-פיתוח, החלה למכור פרסומות עבור פייסבוק לפני כשנתיים. למרות שאין בידיה הסכם בלעדיות, נכון להיום זהו הגוף היחידי שמורשה לשבץ פרסומות בעמוד הבית של אתר הישראלי של פייסבוק, אם כי מפרסמים שרוצים לפרסם ביתר חלקי האתר יכולים לעשות זאת גם באמצעות חברות רכש מדיה או באופן עצמאי.

פייסבוק, שעברה לאחרונה לאיזון תפעולי, נמצאת בלחץ להגדיל את ההכנסות שלה מפרסום. בעייתה המרכזית כיום היא הספקנות בה מביטים מפרסמים על האפקטיביות של פרסום בפורמט דיספליי (תצוגת באנרים) בעמודי אתרי מדיה חברתית. על מנת להתמודד עם הספקנות, הכריזה החברה על שיתוף-פעולה עם נילסן, חברת דירוג המדיה, במסגרתה מוצר ה"ברנד-ליפט" ימדוד את ביצועי מודעות הדיספליי עבור המפרסמים.

אבל בעוד ההודעה של אורידיאן מגלה אופטימיות רבה ואומרת כי "עבור הקהל הישראלי מדובר באפשרות להרחיב את הפרסום ברשת החברתית הגדולה בעולם" - יש מי שמביט בסקפטיות על המהלך.

ערן גפן, יו"ר Y&R אינטראקטיב, ששוקד על סטארט-אפ בתחום קידום מותגים ברשתות חברתיות, אומר: "אני מאמין כי פרסום בבאנרים ברשתות חברתיות משול לשליחת סוכן מכירות של ביטוח להתערב בשיחה של חברים בפאב. רשתות חברתיות זו זירה אחרת, ולכן ברור כי כל הרשתות מתקשות לבצע מוניטיזציה. בעוד גוגל מכניסה בממוצע 20 דולר למשתמש בשנה, פייסבוק מכניסה פחות מ-3 דולר".