ספרד העניקה לסולל 2.6 מ' ד' להקמת מפעל לייצור רכיבים לשדות סולאריים

ההשקעה של סולל במפעל צפויה להסתכם ב-12 מיליון דולר, וההשקעה הכוללת בהקמת מפעלי ייצור נוספים בספרד צפויה להסתכם בכ-140 מיליון דולר

סולל הישראלית, חברה לאנרגיה תרמו-סולארית, הודיעה היום (ד') על קבלת מענק של 1.8 מיליון אירו (כ-2.6 מיליון דולר) ממשרד החדשנות והמדע של מחוז אנדלוסיה בספרד, לצורך הקמת מפעל לייצור רכיבים עבור שדות תרמו-סולאריים, בעיר לה-קרולינה.

המפעל בלה-קרולינה הוא הראשון שמקימה סולל בספרד, ויכלול שלושה קווים לייצור רכיבים החיוניים לשדות תרמו-סולאריים, בהם מראות זכוכית פאראבוליות לניצולת גבוהה של אנרגיית שמש, מבני מתכת אופטיים ורכיבים המשמשים להמרת קרני השמש לחשמל נקי. בניית המפעל צפויה להסתיים ב-2012, אך חלק מקווי הייצור יחלו לפעול כבר השנה.

סולל צפויה לגייס במהלך השנה הקרובה כ-70 עובדים למפעל החדש, ועם השלמת בנייתו יועסקו בו כ-300 עובדים. ההשקעה של סולל במפעל ראשון זה צפויה להסתכם ב-12 מיליון דולר, וההשקעה הכוללת בהקמת מפעלי ייצור נוספים בספרד צפויה להסתכם בכ-140 מיליון דולר.

מהודעה של שיכון ובינוי לבורסה מהיום עולה כי במהלך ההתמחרות על רכישת השליטה בסולל, היא הגישה הצעת רכישה המשקפת לסולל שווי של יותר מ-275 מיליון דולר. נזכיר כי על רכישת סולל מתנהלת כעת התמחרות ממשרדי סיטי שבלונדון.

טכנולוגיה ל-18 תחנות בהקמה

סולל החלה לפעול בספרד ב-2006, ומספקת את ליבת הטכנולוגיה ל-15 תחנות כוח בהספק כולל של 750 מגוואט, המוקמות על-ידי חברות תשתית מובילות בספרד. במקביל להיותה ספקית טכנולוגיה, שותפה סולל יחד עם חברת התשתיות הספרדית סאשיר (Sacyr Vallehermoso) במיזם להקמת שלוש תחנות כוח סולאריות בספרד בהספק כולל של 150 מגוואט. התחנה הראשונה, בהספק של 50 מגוואט, צפויה להתחיל לפעול בעיר לבריחה בספרד במהלך 2010 וסולל צפויה ליהנות מהכנסות ממכירת החשמל בתחנה זו.

"אנו מודים לממשל באנדלוסיה ולממשלת ספרד על האמון שנתנו בנו ועל מחויבותם לחדשנות טכנולוגית ואנרגיה מתחדשת", אמר מנכ"ל סולל, אבי ברנמילר. "באמצעות מדיניות זו, מעודדות הרשויות בספרד פיתוח והרחבת מקורות אנרגיה, ותורמות ליצירת מקומות עבודה חדשים במדינה. המפעל בספרד יכלול כמה מהרכיבים הדרושים להפקת חשמל סולארי בהיקפים מסחריים, ויהווה חלק מהמערך של סולל לאספקת פתרון כולל ויעיל המפחית את עלויות ההקמה של תחנות כוח סולאריות".