יורי גיא-רון לעורכי הדין: להדק את הפיקוח על המתמחים

ראש לשכת עורכי הדין: "על עורכי הדין המאמנים מתמחים לשמש מודל מקצועי, מנטורים, מדריכים, יועצים ומורים רוחניים של מתמחיהם"

על עורכי הדין המאמנים מתמחים לשמש "מודל מקצועי" ו"מנטור" עבורם וכן מדריכים, מלווים, יועצים ו"מורים רוחניים" של מתמחיהם - כך הנחה באחרונה ראש לשכת עורכי הדין, יורי גיא-רון, את ציבור עורכי הדין.

בפנייה שהעביר גיא-רון לציבור עורכי הדין באחרונה, הסביר ראש הלשכה את הצורך בהידוק ההשגחה והפיקוח של המאמנים על מתמחיהם, לאור ההידרדרות ברמת מקצוע עריכת הדין.

"בשבועות האחרונים אישרנו תוכנית רחבת-היקף, שמטרתה לסייע במניעת ההידרדרות המקצועית", כתב גיא-רון לעורכי הדין. "התוכנית כוללת את הארכת תקופת ההתמחות, שינויים במבחני ההסמכה, הקמת בית-ספר למתמחים, העשרת הפיקוח על ההתמחות ופעולות נוספות, שבכוחן להעלות את רמת המקצועיות וההכשרה".

ואולם, לדברי ראש הלשכה, עיקר התוכנית מושתת על ההכרה בחשיבותו של המאמן בתהליך הכשרתו של המתמחה, עוד לפני שהוא ניגש לבחינות ההסמכה.

"אין לנו ספק", כתב גיא-רון, "כי למאמן יש הכלים והיכולת להיות גורם משפיע ומרכזי באיכותה של ההכשרה, בהעשרתה ובשיפור השפעתה על המתמחה - עורך הדין לעתיד".