מה יודעים בחברת החשמל על פרשת השופט דן כהן?

למגזין G נודע כי ב-8 בספטמבר שלח עו"ד דוד יהב, היועץ המשפטי של חברת החשמל, מזכר לחברי ההנהלה ולפרקליטיה, שכותרתו: "איסור העברת מידע לגורמים חיצוניים בנושאים הקשורים בחשדות למתן שוחד לדן כהן"

בעקבות הגשת כתב האישום נגד השופט לשעבר דן כהן, בגין קבלת שוחד במסגרת תפקידו כדירקטור בחברת החשמל, הועלתה השאלה אם יש גורמים נוספים בחברה המעורבים בפרשה. החברה מסרה באופן חד-משמעי כי אינה מעורבת בחקירה הפלילית, וכי "כל המידע שיש בידי חברת החשמל מקורו באמצעי התקשורת בלבד".

האומנם? למגזין G נודע כי ב-8 בספטמבר שלח עו"ד דוד יהב, היועץ המשפטי של החברה, מזכר לחברי ההנהלה ולפרקליטיה, שכותרתו: "איסור העברת מידע לגורמים חיצוניים בנושאים הקשורים בחשדות למתן שוחד לדן כהן".

"נודע לי", כתב יהב, כי "נעשות פניות של כלי תקשורת וגורמים אחרים אל גורמים בחברה, בבקשה לקבלת מידע בנוגע לנושאים הקשורים בפרשה... אבקשכם להנחות את הגורמים הרלוונטיים... כי יש להעביר פניות לטיפולו של החתום מטה, ובמקרה שמדובר בפניות של כלי תקשורת לטיפולו של דובר החברה, ובכל מקרה אין להעביר מידע... לגורמים חיצוניים" ללא אישור.

אם כך, לפי התגובה לתקשורת - לחברה אין מידע בנושא מלבד פרסומי התקשורת, אולם לפי יהב - לחלק מהגורמים בה עשוי להיות מידע מסקרן.

מחברת החשמל נמסר כי המזכר שהוציא יהב אינו אלא ריענון לנוהל שגרתי בחברה. לדברי דובר החברה, דדי גולן, הכוונה ב"איסור על העברת מידע" הנה לפרטים שידועים לחברה ללא קשר לחקירת כהן.

לדבריו, "החברה פנתה לרשות ניירות ערך, לפרקליטות וליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לקבל את חומר החקירה, כדי לשקול נקיטת הליכים אזרחיים נגד המעורבים בחשדות הפליליים", אולם נענתה בשלילה מאחר שהחקירה טרם הסתיימה.