טיב טעם: בעלי האג"ח של אנטר מסלימים המאבק בטרייביטש

דורשים שינוי בתנאי הנפקת הזכויות ברשת טיב טעם - אחרת יפנו לביהמ"ש ■ לחילופין, הם בוחנים הובלת מהלך של השתלטות עוינת על החברה

העימות בין מחזיקי האג"ח של אנטר הולדינגס (הנמצאת בהקפאת הליכים) לבין בעל השליטה ברשת טיב טעם , קובי טרייביטש, עולה מדרגה: מחזיקי האג"ח של אנטר הולדינגס, המחזיקה ב-38% ממניות טיב טעם, זועמים על הנפקת הזכויות המתוכננת בחברה, שצפויה לדלל אותם באופן משמעותי - ודורשים לשנותה.

אם דרישתם של מחזיקי האג"ח לשנות את מתווה הנפקת הזכויות לא תתקבל, הם מתכוונים לפנות לבית המשפט כדי למנוע את ההנפקה. במקביל, הם שוקלים גם אלטרנטיבה נוספת של השתלטות עוינת על רשת טיב טעם.

מכיוון שלמחזיקי האג"ח - שמניות אנטר הולדינגס משועבדות להם - אין יכולת לבצע השתלטות כזו, הרי שהאופציה הזאת יכולה לצאת לפועל רק יחד עם גורם שלישי שירכוש את מניות אנטר בחברה, יזרים כסף לטיב טעם, וכך יגדיל את אחזקותיו בחברה עד לשליטה בה.

במכתב ששלחו עורכי הדין של מחזיקי האג"ח, רענן קליר ואלון בנימיני, הם דורשים מטיב טעם שלא לבצע את הנפקת הזכויות בתנאים שנקבעו. "מהלך הנפקת הזכויות נועד לשמש כסות לרכישת מניות טיב טעם על-ידי טרייביטש במחיר נמוך ממחירן הריאלי. מהלך זה נועד לנצל את מצבה של אנטר, שאינה מסוגלת להזרים הון לחברה", נכתב במכתב שהגיע לידי "גלובס".

"הליך פסול בשלל מובנים"

שוויה של טיב טעם לפי הנפקת הזכויות הוא 60 מיליון שקל (נמוך בכ-12% משווי השוק), כך שטרייביטש יוכל להגדיל את אחזקותיו בחברה באופן משמעותי באמצעות הזרמת 15 מיליון שקל בלבד. מחזיקי האג"ח טוענים כי שווי זה איננו מתקרב לשווייה האמיתי של הרשת:

"בעבר, מגעים למכירת מניות טיב טעם לא הבשילו נוכח קשיים שהערים טרייביטש כלפי רוכשים פוטנציאליים, כשטען כי מחיר החברה גבוה באופן משמעותי מזה שהוצע", טוענים מחזיקי האג"ח. "אם יתבצע מהלך הנפקת הזכויות, הרי שמדובר בהליך פסול בשלל מובנים. אנו דורשים כי ביצוע ההליך יהיה על-פי שווי נכון", הם מוסיפים.

בתגובה לכך נמסר מטיב טעם כי "הקבוצה קיבלה את המכתב והיא בוחנת את הדברים. יחד עם זאת, על פניו נראה כי אין כל בסיס עובדתי משפטי או ענייני לנטען בו".

רשת טיב טעם שבשליטת קובי טרייביטש ואנטר הולדינגס נמצאת במצב פיננסי לא פשוט. החברה אינה רווחית, ובמחצית הראשונה של 2008 היא הפסידה 2.2 מיליון שקל. טיב טעם אמורה לפרוע את מלוא האג"ח שבמחזור, בהיקף 30 מיליון שקל, בחודש נובמבר הקרוב, אך בקופתה יש רק כ-12 מיליון שקל. כדי לעמוד בתשלומי האג"ח מבצעת החברה הנפקת זכויות, במסגרתה אמור להזרים טרייביטש כ-15 מיליון שקל.

אנטר הולדינגס, שמחזיקה ב-38% ממניות הרשת, אינה יכולה להשתתף בהנפקת הזכויות, שכן לחברה, הנמצאת כאמור בהקפאת הליכים, אין את המזומנים להזרים הון לחברה הבת.

המשמעות היא שאם הנפקת הזכויות של טיב טעם תצא לפועל - ימצאו עצמם מחזיקי האג"ח של אנטר מדוללים באחזקתם ברשת. היקף הדילול תלוי בהיענות של שאר בעלי המניות בחברה להנפקה, אך על-פי הערכות אחזקותיהם ברשת יירדו ל-20%-30%.