שוקי העולם: אסיה ננעלה בירידות, אירופה במגמה מעורבת - הפוטסי הבריטי ננעל בעלייה מינורית

ה-MSCI אסיה סגר את השבוע בירידות - לראשונה מזה 3 שבועות ■ באירופה, מדד הפוטסי הבריטי נעל את יום המסחר בעליות שערים - היחיד מבין המדדים המובילים

מדדי אירופה המובילים נעלו יום מסחר תנודתי במגמה מעורבת, כאשר הדאקס הגרמני ננעל בירידה של 0.42%, הקאק הצרפתי סיים את יום המסחר בירידה של 0.51% ורק הפוטסי הבריטי הצליח להשאיר את הראש מעל המים ולסיים בעלייה מינורית של 0.06%.

הראלי שהחל בחודש מארס הקפיץ את מכפילי הרווח באירופה לרמה היקרה ביותר מאז יוני 2003. המשקיע המפורסם מארק פאבר הזהיר היום כי ייתכן והראלי הגיע לסיומו. בראיון לסוכנות בלומברג הוא אמר כי שוקי המניות הגיעו כבר לשיא השנה והם עלולים ליפול כעת בכ-20%.

מימושים באירופה לצד עליות בפיננסים

המשקיעים באירופה מימשו חלק מרווחיהם בחברות שעלו יחד עם ה-Stoxx 600, כשהבולטות הן סימנס , ופיליפס .

במגזר הפיננסים, הבנק הנורבגי DnB NOR בלט לחיוב, לאחר שהודיע שהצליח לגייס 2.4 מיליארד דולר באמצעות מכירת מניות למשקיעים קיימים.

כמו כן, פורטיס ריכזה עניין לאחר שהודיעה כי היא תתחיל לחלק דיבידנד וקבוצת ING הסכימה למכור 51% מפעילויותיה ביטוח חיים ובניהול הון באוסטרליה וניו-זילנד לשותפתה במיזם ANZ, וזאת בעבור 1.6 מיליארד דולר.

תאגיד יוניליבר הודיע היום כי הוא הגיש הצעת רכש בהיקף 1.88 מיליארד דולר במזומן לעסקי הטיפוח האישי של חברת שרה-לי האמריקנית.

אלי רייפמן התפטר מכל תפקידיו בחברת אמבלייז , שבראשה הוא עומד, כיוון שהוא נשלח לכלא ל-45 יום בשל ביזוי בית המשפט. רייפמן נתון במאבק משפטי מול נושיו מזו תקופה ארוכה, כאשר בית המשפט דורש ממנו להעביר את מניותיו באמבלייז לידי המנהל המיוחד, איתן ארז.

ירידות חדות באסיה

בורסות אסיה ננעלו היום בירידות חדות ומדד ה-MSCI אסיה סגר בירידה השבועית הראשונה מזה 3 שבועות. זאת, בעקבות הירידות שנרשמו אמש בוול סטריט ולאחר שחברת נומורה הודיעה כי תצא להנפקה גדולה שבעקבותיה המניה נפלה.

אם לא די בסנטימנט השלילי בוול סטריט, בורסות אסיה נלחצו היום מטה גם בשל ההנפקה של נומורה. חברת הברוקראז' השנייה בגודלה ביפן הודיעה כי תצא להנפקת מניות בהיקף 5.6 מיליארד דולר לצורך הרחבת פעילותה בארה"ב. בעלי המניות הקיימים חוששים - ובצדק - מדילול מאסיבי, ומניותיה של נומורה נפלו בכ-16%.

מדד ה-MSCI אסיה ירד ב-0.7% וסגר את השבוע בירידה של 0.5%. מתחילת חודש מארס זינק המדד המוביל באסיה בכ-66% ומכפיל ההון הממוצע שלו עומד על 1.6 לעומת 1 בלבד לפני תחילת הראלי הגדול.

מבין המניות שבלטו היום באסיה, מלבד נומורה, נציין גם את מניית חברת התעופה Japan Airlines שירדה אף היא בשל הנפקת מניות מתוכננת. לפי דיווחים בתקשורת המקומית, החברה מתכננת לגייס 150 מיליארד ין עד סוף נובמבר. גם מניות חברות הרכבים ביפן, כדוגמת טויוטה , נלחצו היום מטה בשל הירידות אמש בוול סטריט והחשיפה של החברות הללו לשוק האמריקני.