דו"חות מאכזבים לחברת הבנייה KBH - הפסידה 66 מיליון דולר

ההפסד, בגובה 87 סנט למניה, היה גבוה מההפסד המצופה של 58 סנט למניה ■ ההכנסות צנחו ב-32.7% ל-458.5 מיליון דולר ■ החברה מסרה ברבעון החולף 2,240 בתים - ירידה של 20% מהרבעון המקביל אשתקד

ימים קשים עוברים על שוק הדיור האמריקני מהיבט נתוני המאקרו: אמש (ה') דווח כי מכירות הבתים הקיימים לחודש אוגוסט הסתכמו ב-5.1 מיליון בתים בחישוב שנתי, לעומת צפי למכירה של 5.35 מיליון בתים. זוהי ירידה של 2.7% בהשוואה ליולי והיא הירידה הראשונה נתון זה מזה 5 חודשים. היום פורסם כי מכירות הבתים החדשים עלו ל-429 אלף לעומת צפי לעלייה ל-440 אלף, בחישוב שנתי.

ברקע לנתונים, KBH , ענקית הבנייה האמריקנית, פרסמה היום לפני המסחר את דו"חותיה, שאכזבו את השוק.

בשורה התחתונה, החברה דיווחה על הפסד של 66 מיליון דולר או 87 סנט למניה לעומת צפי להפסד זעום יותר בשיעור של 58 סנט למניה. כמו כן, ההכנסות צנחו ב-32.7% ל-458.5 מיליון דולר, קצת מתחת לתחזית ההכנסות של 458.9 מיליון דולר.

החברה מסרה ברבעון החולף 2,240 בתים, ירידה של 20% מהרבעון המקביל אשתקד, אז מסרה החברה 2,788 בתים. מחירי הבתים שמסרה החברה ירדו ב-15% למחיר ממוצע של 202.8 אלף דולר. נתון זה מקשר אותנו היטב לנתון מכירות הבתים החדשים המאכזב של החודש החולף, שכן החברה היא אחת מחברות הבנייה הגדולות בארה"ב.

"שוק הדיור בכללותו מצוי כעת בתקופת מעבר", אמר לאחר פרסום הדו"חות ג'ף מצגר, נשיא ומנכ"ל KBH. "ייקח עוד זמן לפני שנוכל לראות שיפור משמעותי בתנאי הכלכלה, שכל כך חשובים לצמיחת סקטור הדיור", הוסיף.

בהיבט הרחב, דו"חות KBH מסמלים, ביחד עם נתוני הדיור של השבוע האחרון, את הקשיים הרבים בהם מצוי שוק הדיור בארה"ב. יש לזכור, כי המשבר הכלכלי הנוכחי התחיל בשוק הנדל"ן ומשכנתאות הסאב-פריים ואם להאמין לאימרה הידועה: "מאיפה שהתחיל - שם גם יסתיים", הרי שהשוק חייב לחזות בהתאוששות אמיתית בשוק הדיור, בין אם מדובר בנתוני מאקרו טובים או בדו"חות חיוביים של חברות בנייה, על מנת לנסות ולהתחיל להאמין, שהרע מכל כבר מאחורינו.